Inlägg från: Kekke |Visa alla inlägg
  • Kekke

Pappa kontakter?!

grattis.. vi är i ungefär samma sits.. jag o min fru väntar barn i dec.
    funderar också på en större bil.. blir väl till hösten misstänker jag..
    var i landet finns ni då?

• Kekke
    FarbrorKanin skrev 2011-05-07 06:42:36 följande:
    Det där med bilar känner jag igen. På min tid blev det en studebaker för de hade så bra fjädring och vi bodde på landet med grusvägar. Glad blir man i väntans tider men lite nervöst samtidigt. Det är nog inte bara tanterna som blir känsliga fast när jag var ung så fick man inte visa sina känslor. Då är det bättre idag för oss karlar.
    på min tid? hur gammal är du om man fr fråga?
    jag får se vad det blir för bil för vår del?
    vi ska göra ett kub-test om ca 1 månad.. så efter det så känns allt bättre..
    men det är inte bara frun som är känsligare.. blir så glad bara man tänker på henne o magen.. det är en sjukt häftig grej det här med barn.. inget som jag har reflekterat så mkt över tidigare.. nu pussar jag magen titt som tätt.. :)
  • Kekke
    kixxan skrev 2011-05-10 13:04:07 följande:
    Jag är också en blivande pappa
    grattis, när väntas det?
  • Kekke
    kixxan skrev 2011-05-10 19:26:51 följande:
    Tusen tack. I September kommer äntligen våran förstfödda Visst är det en spännande tid?
    absolut, vi väntari december om allt går som det ska.. något jag verkligen ser fram emot. kunde gå runt med barnvagn mm..
    hur gammal är du? bor?
  • Kekke

ok. ni har tagit reda på vad det blir. det vill jag också göra. får väl reda på det när vi ska göra kub testet. jag är 30 och bor i Gävle. men nu väntar man bara på att få se magen börja växa. nu har mest brösten vuxit, men dom är så ömma att man inte kan ta på dom, tyvärr. :)

• Kekke

vecka 9 tror jag, så det är tidigt än. mkt kan hända. har ni något namn än?

• Kekke

det är iaf otroligt häftigt med allt som har med graviditeten att göra.. hur fostret växer mm... bara längtar tills man kan få gå runt med barnvagn o njuta av livet..

• Kekke
    kixxan skrev 2011-05-19 13:14:23 följande:
    Våran Lilleman har blivit så häftig. På kvällarna när jag knackar på Frugans mage så svarar han tillbaka så magen "studsar" till.
    häftigt.. bara längtar tills man sj kan känna sådant..
  • Kekke

förstår att man blir rörd när det kommer till den här biten.. jag blir rörd när man tänker på det, senkänner jag att jag älskar min fru mer o mer hela tiden också.. kan inte bli så mkt bättre just nu. förrutom semester då   :)

• Kekke

jag kan bara tala för mig sj, men jag har inte förstått hur häftigt allt är med en gravid tjej.. hur känslorna är mm..
    hur det växer.. vi hade ett tidigt ultraljud och när vi fick se att det var 17mm o att man fick se hjärtat slå.. då kändes det mer på riktigt.. men det var riktigt härligt..

• Kekke

idag så har vi varit och gjort ett cub-test. det var så häftigt att se den lille bebben hoppa o studsa där inne i magen.. det känns så mkt mer verkligt nu när man får se den på bild.. kunde se armar o ben mm.. skithäftigt.. man blir verkligen rörd av det.. :)

• Kekke
    axana skrev 2011-06-02 21:51:52 följande:
    Vi var och gjorde kub-testet förra onsdagen och det var som du säger Kekke verkligen riktigt häftigt och en underbar känsla att se sitt barn leva om där inne i magen, det såg ut som om barnet hade hicka för "det" hoppade till med jämna mellanrum.  Jag glädjs för varje dag som går och mn fru kände sig lugnare när hon fick se sitt första barn röra sig där inne, det har varit en väldigt lång resa för henne att bli gravid med många motgångar på vägen men nu är vi på väg. 
    grattis.. det var riktigt häftigt.. vår "hoppade" till ett par ggr.. vi hade fått tips på att filma på skärmen, så jag filmade lite med mobilen. väldigt glad över att jag gjorde det..
    vad fick ni för resultat? vi fick 1 på 20 000.. så det kändes väldigt bra..
    vad har ni haft för motgångar?
  • Kekke
    axana skrev 2011-06-24 22:18:38 följande:
    Hej igen Kekke !!

Jag har varit frånvarande här ett tag men tillbaka igen, allt är bara bra och det är dags för RUL på torsdag. Vi har kört rätt många IVF-försök med mindre framgång innan nuvarande graviditet och det har varit extra jobbigt för min fru eftersom jag har en underbar dotter sedan tidigare.
    va skoj.  skönt att allt har gått bra till slut..
    förstår att det blir extra jobbigt om du har en dotter sen tidigare också.. när var det ni väntade er nedkomst då?
  • Kekke

har det hänt något för någon än?
    vi börjar närma oss lite smått nu, ca 5 veckor kvar..
    det roliga är att jag trodde jag skulle vara den som skulle börja bli lite nervös inför det hela. men frugan hade en massa frågor om målbilder mm.. hon hade läst det i någon bok att det kunde vara bra att ha positiva målbilder o positiva tankar.. så nu har hon blivit nervös.. så det är jag som får lugna henne. trodde det skulle bli tvärtom..  :)

apropå present, jag läste i någon tråd förra året innan jag skulle fylla 30 om någon som hade fått hemmagjorda presentcheckar, så jag sa till frugan att det vore en bra present.. det var checkar på massage med valfri avslutning mm.. så det kan juh vara en trevlig present..

• Kekke
    Kalltserveradplattfisk skrev 2011-11-10 23:26:40 följande:
    Hallå allesammans:) Ja tänkte att ja kanske kan hoppa in här med er !? Jag och min sambo fick ett pluss på stickan idag :D Vi ligger långt efter er och om allt går bra så har vi en liten hos oss i mitten på juli :) Känslan är obeskrivlig :) de blir första barnet för oss båda och detta har jag längtat efter en lång tid :) Fasen så spännande de kommande månaderna kommer att bli :) Hur har det gått för er under tiden? Berätta :)
    grattis grattis..
    ni har en spännande tid framför er.. mkt som händer i början.. sen kändes det mest som en lång väntetid..
    nu när det börjar närma sig så börjar allt ta fart igen..
  • Kekke
    Kalltserveradplattfisk skrev 2011-11-11 07:00:14 följande:
    Tusen tack :)) Vad är det som kommer hända nu i början mer exakt? Jag är med på att vi ska kontakta barnmorskan, å de ska vi göra på måndag:) men vad är det mer vi ska tänka på/göra? Jag är nog minst lika nyfiken som tjejen om inte mer :) vill hänga med på allt som händer :)
    mkt som händer..  du kan läsa en del på den här sidan, den är till för oss pappor..

www.planetdad.se/gravid-vecka-for-vecka.html
Svar på tråden Pappa kontakter?!