• Ozina

Jag skäms för min son

Att vara udda och att ha få vänner betyder inte att man har asperger.

Jag har en lillasyster som har asperger och när vi gick på utredning ang. henne så sa de att man skulle tänka: vad är egentligen normalt, många kan t.o.m känna igen sig i vissa delar av en asperger diagnos utan att ha asperger. 

Vem säger att sporta är normalt att göra för en pojke, det kan lika gärna vara normalt att ha andra intressen!
    Alla är vi ju olika individer och tycker om olika, likaså med barn. Alla kan inte vara lika och tycka om lika.
    Tänk vad tråkigt samhället skulle vara om alla har samma intressen och gör samma saker!

men är du fortfarande orolig och skäms, kan du ju alltid läsa om asperger på internet för att antingen lugna eller hitta att han kanske är udda på andra sätt än det du skrivit. Och är det nu så att du känner igen allt annat som en aspergerperson har problem bör du ta tag i det i tid, för jag lovar, det är en lååååång process att få hjälp och hjälp behövs!

men nu tror jag inte så är fallet med tanke på det du skrivit!!! 

Tycker du ska vara stolt över din son, tänk på att han antagligen bara är en väldigt smart och begåvad pojke som inte gillar SPORT helt enkelt.
    Och tyck inte illa om dig själv bara för att du känner som du känner utan arbeta med det så kommer du snart känna annorlunda, alla är vi bara människor!!

Lycka till
    Mvh OZINA 

Svar på tråden Jag skäms för min son