• Mumman

Äggblåsa på 22mm, neg äl test

Var hos gyn idag på VUL efter att ha ätit pergotime. Är på dag 15 idag och gyn såg en blåsa på 22mm, slemhinnan var på 10mm

Men mina äl tester visar negativt. Hur kan det komma sig? Det borde väl vara äl på G nu när äggblåsan var så stor?

• Svar på tråden Äggblåsa på 22mm, neg äl test
  • Mumman
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-04 22:47:29 följande:
    Den borde absolut vara på gång. Ska du inte ta någon ÄL-spruta så att den släpper?
    Nej tyvärr inte :( Det sa aldrig gyn något om. Hon kanske hoppas på att den släpper av sig själv.
  • Mumman
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-05 09:22:37 följande:
    Några gånger har mina äggblåsor inte släppt förrän de varit närmarte 30 mm, så fortsätt ÄL-testa, så släpper den nog snart.
    Ja, okej. Trodde det var runt 20 dom skulle vara :)

Har läst lite här på FB dom som haft 39 osv!! det är stort, trodde jag inte ens var möjligt. Jag ska fortsätta testa och se vad som händer.
  • Mumman
    FruG skrev 2011-05-06 12:26:41 följande:
    Jag har också haft äggblåsor som vart lite över 30 mm när jag ägglossat. Så fortsätt att testa med äl testen du

Men jag har också haft äggblsåsor som vart ca 18-20 mm när jag fått utslag på äl-test så det kan skilja från cykel till cykel.

Däremot sa alltid min dr att har jag inte fått utslag innan en viss dag så skulle jag ringa. De gångerna fick jag då pregnyl så äggblåsan spricker.
    Okej. Min gyn sa aldrig något om något annat man kunde ta osv. Får testa vidare och hoppas på det bästa. Hade molvärk igår, men ändå inga positiva tester :(
    Sen sa hon att innan testerna fanns kollade man i mikroskop för att se om det bildats kristaller i sekretet ifrån underlivet, vilket jag hade. Fick titta själv till och med haha :) Så det är ju konstigt att allt stämmer men inte äl testerna.

Annars brukar jag få positiva tester när jag INTE haft ägglossning
Svar på tråden Äggblåsa på 22mm, neg äl test