IsDimma skrev 2011-05-04 20:10:55 följande:
Fabbemam, det fungerar inte riktigt så. Där jag jobbar så har vi en som nästan blivit av med simplare pga att han aldrig är där och fortfarande inte är färdiginskolad (fick plats innan jag började jobba och jag kom dit i november). Hans föärldrarharfått krav på sig från vår sida att barnet måste vara där annars mister man platsen. Det kan vara värt att tänka på och kolla upp hur det funkar i er kommun (om nu inte allakommuner har samma regler).
Tack för tipset men här vet jag fler som gör så och där jag jobbar (förskollärare) är det OK bara man inte hattar och vill börja ny inskolning typ 1 ggr / mån.
Men som du säger kanske blir de sura på andra ställen...
Starlight84 skrev 2011-05-04 20:02:06 följande:
Jag tycker du ska se till ditt barn och dig själv. Alla barn behöver inte ¨gå i förskolan utan mår lika bra av att va hemma med föräldrarna, men tänk oxå på dig själv, har du ett jobb du ska tillbaka till..? Du kanske vill börja jobba igen..? Men att välja att börja förskolan för att man kanske inte får plats där man vill är kanske inte det bästa valet, det kan ju lika gärna bli lika bra på ett annat ställe, sen tycker jag att man ska ha lite is i magen oxå, det kan ju bli så att man får plats där man vill nästa gång man söker oxå. Vet inte om detta hjälpte något men Lycka till
Håller med om att man inte ska känna sig tvingad att välja förskola tänk vilken förmån att få en lugn start hemma innan hela studier och arbete sätter fart.
Fabbemam