• 2små2stora

Vilket bakåtvänd bilstol

Nu är det dags att börja titta på en större stol till minstingen.
    Valet står just nu mellan Britax multi-tech och Hi-way. 

Vi har en Freeway som vi varit jätte nöjda med till dotter men den har inget stödben och går inte att sätta på ett bra sätt i framsätet på vår Renault då instrumentbrädan inte är rak.

Men vilken?? 

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Svar på tråden Vilket bakåtvänd bilstol
  • 2små2stora

Men även om jag sätter bebben i freewayen kan jag inte sätta den fram, det är till stolen fram jag ska ha en bilstol.  07 sitter i bak fördelen med en stor bil med ställbara ryggstöd i bak är att det finns gott om plats i baksätet

• 2små2stora

Och stavar som en kratta gör jag Ändrade visst bara en del av rubriken.

• 2små2stora
    cicci85 skrev 2011-05-04 19:30:48 följande:
    Okej, så du måste ha en stol med stödben för att kunna ha i fram? Då skulle jag köpa en multi-tech, om du ser sidospegeln, jag ser den inte om jag har den i fram på min bil... Kan hända att hi-wayen funkar bättre då, men jag tycker den är så trång, men å andra sidan är min son rätt så stor...
    Ja, min är inte så stor 8 mån och 68 cm lång.

Är Hi-way mycket mindre än freeway? den ryms 4 åringen utan problem i med vinterkläder.
  • 2små2stora
    cicci85 skrev 2011-05-04 19:43:45 följande:
    Nej, jag tror hi-wayen är lite större än freewayen Okej, men dåså, min son hade hela huvudet över kanten på freewayen när han va 4,5 år...
    Det låter som vår första. Han var stor och hade vuxit ur sin bilstol på längden när han var 3.5 år. 
Svar på tråden Vilket bakåtvänd bilstol