Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Ernst Hugo skrev 2011-07-17 00:42:34 följande:
    Du menar absolutist? hade faktiskt gjort mig misstänksam i en dejtsituation
    Nej, mer som mig, som bara slutat dricka alkohol men som absolut unnar andra att avnjuta vad de gillar i alkoholväg.

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-17 00:43:58 följande:
    Jag var nykterist i 5 år.
    Började faktiskt dricka vin för ca...ja jag vet inte, för bara några månader sedan.
    Vin är också det enda jag dricker. Och endast ett halvt glas någon gång i månaden haha...
    Jag är softcore.
    Är det så? Intressant Vin har jag ofta velat lära mig tycka om, men det gick tyvärr aldrig. Vilket vin gillar du mest?
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-17 00:45:10 följande:
    Vi kan diskutera film?
    Absolut! 

Vad jag förstod från inatt så verkar du gilla starka dramer? 
  • Velour

Jag kanske verkar alltför PK, men i filmväg blir jag riktigt berörd av filmer som kan räknas som PI. Som filmen Dresden. Helt annat perspektiv i den filmen, berörde helt andra människor. Men visar att vi alla, oavsett vilken grupp vi tillhör är offer för de hemskheter som pågår.

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-17 00:51:09 följande:
    Jag dricker rött.
    En favorit är Yellow Tail!
    Har du någon favorit där?

Tänkte ha det i åtanke om det vill sig att jag NÅGON gång får för mig att smaka  
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-17 00:54:53 följande:
    Jag är kass på film.
    Aldrig varit en filmmänniska som så många verkar vara.
    Men blev rekommenderad City of God och älskade den!

De filmer jag kan komma på på rak arm som jag gillar är (en salig blandning), Friday är och förblir en klassiker, Precious, City of God, Blood in Blood out, Slumdog Millionarie, sedan såg jag en film med Vince Vaughn häromdagen (älskar honom) som fick mig att verkligen skratta, händer mkt sällan. Minns ej titeln.
    Ummm...finns säkert fler filmer jag glömt.
    Notera, INGEN SKRÄCK.

Hahaha du då?
    Jag är inte så värst filmkunnig själv om du nu trodde det Gillar dock en del i filmväg; från det mest barnsliga och korkade humor som i Dum och Dummare till det mest vidriga splatter du kan tänka dig (ok, inte all splatter). Men mest dras jag åt skräckhållet. 

MEN - action går bort för det mesta.

Jag gillar också de filmer du räknat upp som jag har sett, som Slumdog Millionaire och City of God. Dramer måste jag verkligen vara på rätt humör för att se (dvs ingen PMS-period ), annars blir jag deprimerad i flera dagar...
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-17 00:59:31 följande:
    Ja! Yellow Tail ju!
    Men som jag sett finns ju olika sorter inom märket?
  • Velour
    Ernst Hugo skrev 2011-07-17 01:03:29 följande:
    Men du dricker inte någon dryck med alkohol oavsett vad?
    Ytterst sällan.

Oj, nu kom det fram att jag nog inte slutat helt och hållet. Men ett eller två smådrinkar om året räknas väl inte? Drömmer

Men ponera att jag svarade nej, skulle det göra mig suspekt? 
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-17 01:07:31 följande:
    www.yellowtailwine.com/shiraz/
    Denna köper jag alltid.
    Mmm, beskrivningen av smaken låter härlig!!

Och jag gillar presentationen " For when you need the biggest weapon in your wine arsenal."

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...