Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-28 21:48:59 följande:
    Erhm...
    Ehum...
    Är det bara jag som ser en erigerad kuk på bilden?
    Hahhah, måste kolla en gång till bara för det!
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-28 21:48:59 följande:
    Erhm...
    Ehum...
    Är det bara jag som ser en erigerad kuk på bilden?
    ASG!! Det såg faktiskt ut som en
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-28 21:52:26 följande:

Kan vara många olika orsaker, kolla hur det är i kiruna idag.

Sen har du andra typer av sjunkhål och vattenflöden under mark.

Kiruna? Jag vet inget om hur det är därborta...

Så den händelsen lutar mer åt olyckshållet och kanske dålig planering av husbygge? 
  • Velour
    entatto skrev 2011-06-28 21:54:14 följande:
    Oftast är det kalksten under marken som kommer i kontakt med vatten och vittrar sönder, tillslut är det för stort tomrum så marken över kollapsar och då uppstår dessa "djävulshål" som dom kallas. Men kan bero på andra orsaker med, tex ett trasigt avloppsrör i en stad som läcker ett par år och underminerar bärkraften i marken
    Oooh shit! Det låter hur läskigt som helst. Finns det nåt sätt att veta det innan olyckan är framme? Jag menar, håller man koll på sånt här i Sverige?
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-28 21:55:28 följande:
    AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRHHHHHHHHHHH. Åk dit och se efter. Saknar ni kuk eller? Det är för fan en örn som seglat in i klippan och den andre örnen är förtvivlad pga dennes död.
    Jaja, det är en örn! Men håll med om att NG har rätt i liknelsen
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-28 21:57:03 följande:
    Inte där du bor!
    Nej, här är det så WT så det är nog bäst att allt går under ändå. Men förhoppningsvis efter att jag har flyttat. 
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-28 22:00:16 följande:
    Bor du också i avloppsbyn
    Tja, vi har väl en del avlopp här vi bor, men inte mer än i övriga samhället...
  • Velour
    MrsAssault skrev 2011-06-28 22:01:09 följande:
    Tro det eller ej men jag associerade inte alls den där statyn till en kuk. Inte det minsta! Jag är verkligen riktigt sjuk nu alltså..
    Chockerande
  • Velour
    Väderhatt skrev 2011-07-01 00:12:17 följande:
    Vill du ha en foliehatt så kan du få en. Men det vore kanske överflödigt med tanke på att din klädkammare förmodligen är smockfull redan . . . med foliehattar alltså. Ja, och kanske en och annan niqab.
    Nej, inte EN niqab. Vad du underdriver! Måste ju kunna variera bland storlekarna och färgerna. 
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...