Inlägg från: Jäjd |Visa alla inlägg
  • Jäjd

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 12:04:22 följande:
    Så i logiken vi för bör dessa grävas ner och stenas?

Visst kan man tycka och känna så, men det funkar ju inte. Om min dotter häller vatten i tandkrämstuben gör ju jag inte samma sak för att "straffa" henne, denna logik funkar för mig på alla nivåer.

Säkert nice för stunden, men går det att bygga samhällen och demokrati på det?
    Nope!
    Förstår inte hur du kom fram till det.
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 12:13:25 följande:
    Diskussionen handlar om att en kvinna som slängde syra i ansikten på en man får göra detsamma.
    Förståeligt säger vissa, han har förlorat sina rättigheter.
    De som stenade Soraya har "förbrukat minsta tillstymmelse till mänsklig rättighet".
    Jag har ju i flera inlägg suttit och förespråkat rättvisa rättegångar och fått dessa svar tillbaks.

Så hur annars ska jag tolka det?
    De har förlorat rätten till sina mänskliga rättigheter och bör...? (Svaret blir enligt mig barbariskt - så länge det inte lyder att de får en rättvis rättegång med ett straff som inte är förlegat eller vad de själva utsatt någon för)
    Känns som att vi pratar förbi varandra.
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 12:18:16 följande:
    Nej?

Jag har ju sagt att jag förstår den känslomässiga aspekten men att det inte är rätt.
    Då började frågan handla om att ni inte kan "tycka synd om", det gör inte jag heller.
    Jag drar upp de mänskliga rättigheterna, varpå du säger att vissa förlorat den rättigheten.
    Jag tycker inte man kan det. Hur illa det än känns.
    Ok.
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 12:35:37 följande:
    Ja!
    Känner mig extremt otillfredsställd. Du påstår något utan att styrka det. Not cool.

Thank god for Spotify iaf...
    Äh jag styrker mina känslor med en sådan däring Hjärta

Jag har inte spotify ännu. Kommer jag någonsin orka sätta mig i det?
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 13:06:05 följande:
    Men jag sa ju från BÖRJAN att jag fattade känslorna, MEN osv.

Finns inget att sätta sig in i, bara ladda hem det och lyssna, som en radio. Fast bättre, eftersom du ör din egen DJ.
    PK.
  • Jäjd
    Velour skrev 2011-05-16 18:53:09 följande:
    Vad fick du för svar då? Tungan ute
    Jag kräktes lite i munnen Drömmer

Nejdå, men folket som glodde över min axel undrade säkerligen av blickarna att döma varför jag flinade åt en mensbinda.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...