Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Druid skrev 2011-05-10 10:51:50 följande:
    An amygdalit kanske?
    Kom igen...fess up.

Du har ju redan sagt att du röstade på SD va?
    Och var är din katt!?
    Jag borde förstått att min fina misse skulle ge dig och din prestationsångest...
  • Nice Girl Wrong Place
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 10:53:05 följande:
    Kom igen...fess up.

Du har ju redan sagt att du röstade på SD va?
    Och var är din katt!?
    Jag borde förstått att min fina misse skulle ge dig och din prestationsångest...
    HAHA!

Det där skulle kunna omtolkas på ett kul sätt som säkert också är sant.
  • Nice Girl Wrong Place
    Druid skrev 2011-05-10 10:55:48 följande:
    Ja, fast det gör mig inte till Sd:it. Om du t ex. röstar på MP så är du automatiskt inte miljöpartist, utan det kan ju lika gärna bara vara det parti som står dig närmast. Hellre en förkylning än böldpest liksom?

Min katt ja . . . alltså, jag får väl starta igång det stora åbäket då.
    AHAHAHAHA!

Och det där blir ännu roligare om man misstolkade det jag skrev

Hahahahahahaaa...
    We should put this show on the road!
  • Nice Girl Wrong Place
    Druid skrev 2011-05-10 11:31:46 följande:
    Ny forskning har visat att personer med konservativa värderingar har större amygdala än liberala personer. Flört Därför är det korrekt att kalla sådana som dig för amygdalt handikappade. Drömmer (Att jag undanhåller viss info om det gör inget, hrrm.)

Men katten nu då . . . walk me through this. Hur lägga upp bild i tråden? Jag har bilden på datorn nu.
    Källa på det?

Under "Posta inlägget" ser du din sidot, eller hur?
    Under den finns "infoga bild" och "ladda upp en bild".
    Bara så. Annars kan du ju lägga upp den i ditt galleri.
  • Nice Girl Wrong Place
    Druid skrev 2011-05-10 11:44:08 följande:
    Här NGWP, så har du en källa. Du kna nog plocka lite vinklat godis ur den om du nu vill vara elak. Drömmer

www.neurointerests.com/

Hur som helst så är du nog amygdalt handikappad. Skrattande
    Ja detta låter ju hur logiskt som helst...

"Scientists have found that people with conservative views have brains with larger amygdalas, almond shaped areas in the centre of the brain often associated with anxiety and emotions. (Buhuuu muslimerna kommer)
    On the otherhand, they have a smaller anterior cingulate, an area at the front of the brain associated with courage and looking on the bright side of life."

Typ vad jag alltid sagt med andra ord.
  • Nice Girl Wrong Place
    Druid skrev 2011-05-10 11:53:30 följande:
    Han är lika söt som sin herre ja. Men om man ska bedöma det så bör man främst se på bakbenen. Och Sigge har ju definitivt en mycket bättre surikatbakbensteknik än din Sissy. Tungan ute
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 11:48:19 följande:
    Ja detta låter ju hur logiskt som helst...

"Scientists have found that people with conservative views have brains with larger amygdalas, almond shaped areas in the centre of the brain often associated with anxiety and emotions. (Buhuuu muslimerna kommer)
    On the otherhand, they have a smaller anterior cingulate, an area at the front of the brain associated with courage and looking on the bright side of life."

Typ vad jag alltid sagt med andra ord.
    Ah, jag visste väl att du skulle dra några sådana överhastade slutsatser. Men saken är den att din typ, dvs. ni som är amygdalt handikappade inte besitter förmågan att fundera kring vad era val leder till. Om ni levt i Troja så hade det varit ni som hade släpat in den trojanska hästen och firat er egen undergång, medan vi som har en välsvarvad amygdala skulle ha undersökt tingesten innan vi släpat in den genom stadsmurarna.
    Nja, han måste bevisligen ha stöd!
    Sissi sitter på sin stora rumpa, helt av sig själv...

Hur du än vänder och vrider på det hela. Är det bättre att ha en i grunden positiv attityd och grundtanke. Man går miste om så mycket annars.
  • Nice Girl Wrong Place
    Druid skrev 2011-05-10 12:04:32 följande:
    Nej då, det är bara det att han valde att vila framtassarna lite grann, så att han kunde sitta så länge. Sigge är mer surikat än Sissy. Håller du inte med så gör en omröstning!

Njae, nej nu är det ditt amygdala handikapp som manifesterar sig igen. Man bör värna om sitt eget folk, annars tillhör man snart nog inget folk längre.
    Fresta mig inte...

Värna om sitt eget folk...jag värnar om mänskligheten och det gör lika ont i mitt hjärta om ett barn i Darfur lider, som när ett barn i Sverige gör det.
    Varför är det i dagens samhälle viktigt att "tillhöra ett folk"? Jag kan se varför det rent historiskt varit av vikt, men idag?
    Vi har alla en nationalitet, en etnicitet (eller två) och vi tillhör alla ett land. Nog borde vi vara tillräckligt utvecklade rent mentalt för att fixa det?
  • Nice Girl Wrong Place
    Druid skrev 2011-05-10 12:27:21 följande:
    Med vad, semlor?

Det gör ondast att se närstående lida. Familj, släkt, folkgrupp, sedan andra. Överlag känner dock alla som inte helt saknar empati sig illa berörda av andras lidande. Det är helt fel att förvänta sig att vad du skulle kalla nationalister etc. nödvändigtvis inte bryr sig vad som händer männsikor som tillhör andra folkgrupper. Italienska Casa Pound har t ex. åkt till Kenya för att påbörja en viss biståndsverksamhet och franska Les Identitaíres har anordnat demonstrationer till förmå för tibetaner.

Skillnaden är att "vi" inte vill ha det internationalistiska syntetiska samhället där allt blir likformigt.
    Nej jag känner inte som du angående "folkgruppen", jag gör verkligen inte det.
    Kanske har jag en störning, kanske behöver jag lägga mig på en röd soffa och bearbeta det hela, men nej - jag känner inte så.

Jag ifrågasätter ofta motiven. Jag orkar inte ens ta denna diskussion just nu, men som sagt, jag har svårt att se det ädla i en handling som inte känns äkta, eller som motsägs av andra ideal.

Hur är ett syntetiskt samhälle?
    Och hur i herransnamn är det likformigt?

Säg att vi öppnar alla gränser, fritt fram! Jag tror inte världen skulle förndras nämnvärt. Visst skulle vi få problem med flyktingströmmar, men i det stora hela, på lång sikt, skulle vi inte alls få likformighet.
    Människor drivs av den fira viljan och det är ju inte så att alla drivs av en vilja att "utrota" sin "folkgrupp" men hindras av stängda gränser och namn på länder.

Nej inte semlor. Att starta en omröstningstråd.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...