Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Anton Chigurh skrev 2011-05-05 23:59:23 följande:
    Jaa, nu fick jag faktiskt konsultera Jordbruksverkets sajt som säger att : 

Du som slaktar får och getter för husbehov eller behöver nödslakta hemma på gården måste behärska den aktuella avlivningsmetoden och hanteringen av djuren i samband med denna.

Således ganska luddiga regler, om jag uttrycker mig snällt. Sen är det lite bestämmelser vad gäller typ av skjutvapen, kaliber som anses nödvändig, plus lite annat mög. Jag får tex inte använda ett vapen som jag har målskjutningslicens på, det måste vara jaktlicens, även om det är exakt identiska vapen. Bla.

Nu tycker jag iofs vi börjar bli lite för seriösa här, men vill ni ha beskrivning på hur det går till att karva upp buken och ta ut tarmar, magsäckar mm...mm,på en nyskjuten, inte nysketen...obs, tjur, samt hur jävla illa det luktar, så säj bara till. Anton ställer upp på det mesta.
    Du måste bedöva det först, innan du skär halsen av det. Sen ska man kolla med livsmedelsverket hur platsen ska se ut där slakten sker, måste följa särskilda regler där oxå. Om man nu ska vara petig..
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Mandi74
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-05-06 15:21:19 följande:
    Men va fan!!
    jag tittar in så sällan på fl numera och hade sånna förhoppningar om att denna tråd skulle bjuda på såväl
    elaka påhopp som motvillig sexuell spänning men vad ser jag? För tredje gången på rad! En massa jävla snällt småmys!! Seriöst det måste ju finnas folk som inte tål er och vill ge er en straffomgång (oralt såklart det är ju trots allt ett familjelivsforum).
    Det är inte tillåtet att vara ovän med någon i tråden, då får man skaffa sig ett eget rum och fightas i..  tror det är mest snack och lite verktstad. Som vanligt när det gäller pk:iterna.
  • Mandi74
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 18:31:17 följande:
    Du kan få bli ovän med mig om du vill.
    Trodde jag redan var din o-vän.
  • Mandi74
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 18:40:18 följande:
    Jag har inga.
    Så jag skulle få äran att bli den första.. inte illa. Hur går jag tillväga? Vad gör dig ovän med folk?
  • Mandi74
    fisförnäm skrev 2011-05-06 18:42:35 följande:
    De är alltså mina trosbröder. Jag känner mig frälst på något sätt. Äntligen har jag funnit dem. Din beskrivning av deras åsikter var väldigt övertygande.
    Ingen mening att fråga vilka "vi" "ni" eller "dom" är, man får inget vettigt svar ändå.. oftast brukar svaren uteblir helt.

*väntar med spänning på att få se om du får ett svar*
  • Mandi74
    Mandi74 skrev 2011-05-06 18:45:16 följande:
    Ingen mening att fråga vilka "vi" "ni" eller "dom" är, man får inget vettigt svar ändå.. oftast brukar svaren uteblir helt.

*väntar med spänning på att få se om du får ett svar*
    Men insåg att jag missade svaret du fick.. så går det när man ignorerar. Drömmer
  • Mandi74
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 18:47:59 följande:
    Dryghet, arrogans, dumhet, trångsynthet, sådant har jag svårt för.
    Fast jag är inget av det så det blir lite svårt.. får väl fejka i så fall.
  • Mandi74
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 18:52:43 följande:
    Ja ska vi bråka så har jag hur mycket tid som helst!
    Barnledig hela helgen!

Ready set go!
    Dina skor är sååååå fula!
  • Mandi74
    fisförnäm skrev 2011-05-06 18:56:43 följande:
    Inte mycket till svar ändå så du hade din poäng...

Jag väntar ff på att få veta vilka "de mina" är, hoppet är det sista som överger en (sägs det)

• Mandi74
    TheCoopers skrev 2011-05-06 19:10:37 följande:
    Strax tillbaka !

Ska bara läsa lite ur " Kommunistiska manifestet" för barnen och sjunga KUMBAYA så de somnar !

Välj låtar från Sound of music istället.. mycket trevligare.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...