Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Velour skrev 2011-05-11 22:42:16 följande:
    Jag borde nog ha fötts som en vuxen för jag var inte som de flesta barnen/ungdomarna. Trivdes bäst i de vuxnas och de lugna, plugghästarnas sällskap egentligen. De där emotjejerna och jag umgicks med varandra eftersom vi annars inte hade några andra att umgås med. En av dem har det dock gått väldigt bra för, medan hon som skar sig inte verkade ha förändrats riktigt, sist jag såg henne.

Jag själv känner mig i dag som jag vill vara till stor del. Tycker att mina erfarenheter pushat mig på rätt spår. 
    Så kände jag mig också. Jag är äldst och har en lilla syster. Första barnbarnet så när jag var liten så fanns det inga kusiner att leka med. Jag var alltid med mamma/mormor/moster/faster och efter ett tag så hade jag ingenting gemensamt med jämnåriga. Jag kunde delta i religiösa cremonier och verkligen känna mig som en i gänget och att pendla från det till att sitta och leka barbie med jämnåriga gick inte ihop hos mig.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-11 22:46:48 följande:
    I'm such a party pooper!

Fan, min mammas moster reste till USA för ett par dagar sedan och ska stanna där i en månad. Hon gör detta varje år. Men den här gången blev jag så jävla avundsjuk så jag nästan gick i taket! Jag vill också dit
    Jag har inte råd och jag är flygrädd på kuppen. Tänker på detta nästan varenda dag sedan några månader tillbaka. Fan också! 
    http://guldpuma.blogg.se/images/2011/kram_145498065.jpg
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-11 22:55:13 följande:
    Taskig fantasi.... Solig
    Du förstår inte vilken känsla det ger mig när jag läser om glass.
  • I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2011-05-11 22:56:49 följande:
    USA ja. Brorsan tjatar på mig att jag ska åka med honom dit i sommar men det finns banne mig ingen möjlighet. Har dels två resor inbokade redan och vi väntar dessutom tillökning.

Men USA finns ju kvar. 
    Nu när du vågade dig tillbaka hit igen.

Berätta lite om dig själv om du vill. Vem är du? Gift? Barn? Fru? Ålder?
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-11 22:53:43 följande:
    Tja, min mamma "lekte " lite med mig när jag kanske var för liten för att säga nåt. Pappa betedde sig inte märkvärdigt på något sätt och jag tyckte om att leka med allt möjligt. Inte så mycket med dockor dock, utan väldigt mycket med TV-spel, radiobilar, bollar eller att vara ute och röja med mina vänner som jag faktiskt hade, på fritiden. Jösses, hade helt glömt bort dem, men det var för att de här var mina "fritidskompisar". När vi var ute brukade vi cykla mycket, klättra på klätterställen, leka massa lekar och så. Och de här var tjejer de med. Kanske sånt normala barn gör. Men det var sällan några docklekar eller sminklekar. Det mest flickiga jag varit med om måste ha varit när jag hade min New Kids On The Block-period då jag riktigt avgudade dem och hade satt upp affischer överallt i mitt rum. Då brukade några av oss samlas och dansa och sjunga till deras låtar och sånt fjantigt

Mmm, jag vet det där.... 
    Fick min första Nintendo (En sån där gråplåtburk som man var tvungen att sparka på efter ett tag för att den skulle komma igång) när jag fyllde 12. Spelade mycket och då var lilla syster med också men det var alltid vi två och sen alla vuxna som var omkring oss. Innan vi flyttade hit till Sverige så ville mamma inte att jag skulle umgås med grannarna (Lång historia) och när vi flyttade hit till Sverige så bodde vi ju som bekant i en liten byhåla där vi inte kunde umgås med någon eller rättare sagt ingen ville umgås med oss.

Äh, det finns roligare saker att tänka på.
  • I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2011-05-11 23:01:04 följande:
    30 år, boende utanför Stockholm, sambo sedan snart fem år tillbaka, en son på 16 månader och en ofödd dotter som beräknas titta ut i början av oktober. 

Gillar min familj, resor, fotboll, god mat och öl.
    Ogillar vänsterpolitik (no shit), bananer, sådant som flaxar samt tidiga morgnar av icke självvald typ. 
    Tänkte skriva Aaaaaaw men jag låter bli.

Nu blev du helt plötsligt "mänsklig" i mina ögon. Grattis  till lillan. {#emotions_dlg.flower}
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-11 23:05:40 följande:
    Klart, när det är en SÅN kul grej. Man kunde aldrig ana att något sånt här fanns att läsa i Wiki
    Grejen var att jag och NG hade en diskussion om att hon kallade Druid för Druttis och jag skrev "Börja bara inte kalla honom för Dodol" och för att se om jag kan hitta en översättning till ordet så googlade jag på ordet och fick fram wiki-sidan. Jag tror iochförsig att dom sista namnen i listan är ditsatt av en skojig iranier. Omd u kollar så har dom inga förklaringar vilket dom andra har men att det finns en delikates som heter Dodol räckte för att ge mig hostattack idag.
  • I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2011-05-11 23:08:13 följande:
    "Aaaaw" är lugnt. "Naaaw" suger. Och jag är mänsklig, tro det eller ej. Och tack för gratulationerna.
    You welcome.
    Jag är ju som bekant helt hopplöst och du behöver inte svara men vilken sida av Stockholm? Norr/söder/väst/öst?
  • I Blackrose I

Nej, tjejer och Klas. Jag måste hoppa in i duschen.

Vi hörs imorgon. Ha en underbar natt. Kyss

• I Blackrose I
    KlasKristian skrev 2011-05-11 23:11:38 följande:
    Öst. Bålsta närmare bestämt. Det ligger så långt från stan att SL-korten kostar extra.
    Hoppsan. Du bor ju på helt fel sida av stan. Visst var det du som hade bott i Rågsved eller var det Add3?
    Jäjd skrev 2011-05-11 23:12:33 följande:
    Rose jag brukar ofta undra om inte jag ser dig i t-banan men jag brukar lugna mig själv med intalan att du är en miljöbov som tar ditt avgasspyende åbäke till jobbet och då känner jag mig genast mindre nervös
    Jag är en miljöbov så det är ingen risk att du ser mig på T-banan. Åker ibland men det är inte på arbetstid.

Vilken sida bor du?
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...