Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place
    fisförnäm skrev 2011-08-28 12:38:49 följande:
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-27 20:59:26 följande:
    Hahaha...
    politisktinkorrekt.info/2011/08/28/opinionsma.../

Angående opinionsmätningarna... (reportage från TV4)
    Jag har sagt det förut och säger det igen;

När det går framåt för SD enligt samma mätningsinstitut startas det trådar om det och talas högt om vikten av framgången som SD tydligen åtnjuter.
    När siffrorna pekar åt andra hållet, om så bara lite, ifrågasätts de genast, eller så "vågar" folk inte avslöja vilka de röstar på.

Jag skiter i om siffrorna ifrågasätts. Jag länkade till en artikel om hur SD tappat ca 40% av sina väljare (enligt den mätningen). Ta det för vad det är.    
  • Nice Girl Wrong Place
    FamiljenCooper skrev 2011-08-29 18:38:49 följande:
    Jo trimma är fint . Raka hela kroppen ... nej .. kala ben på en man ?

Naturligt ickehårig (typ tunna eller glest med hår) kan jag köpa.
    Men inte någon som medvetet gör sig av med allt hår...ocoolt! 
  • Nice Girl Wrong Place
    http://www.aftonbladet.se/kultur/article13544581.ab

"Vem som helst kan gå in på Flashback forum och frossa i ocensurerade trådar om allt mellan drogodling och anarkokapitalism. Teater Galeasen ordnade i går kväll en offentlig läsning av en av alla dessa trådar.

Nitton manliga skådespelare, en maratonläsning som blottar ett jäsande, hatiskt mörker. Tråden handlade om vad man ska göra med svenska kvinnor som föredrar utländska män. Ska man nöja sig med att frysa ut dem, bör man bemöda sig att

omvända dem, eller ska de helt enkelt ha ett skott i nacken?

Kvinnohat och invandrarhat korsar varandra och stollerierna vräks ut i publiken. Kvinnor kallas genomgående för ”sliddjur”, de är rasförrädare som saknar moral och de bör i framtiden fråntas sin rösträtt. Vi i publiken lyssnar på dessa röster som om de vore djur i bur. Det är skrämmande, men också lite smutsigt och förbjudet lockande. Vi skrattar åt rösternas absurda världsbild. Ibland låter skratten igenkännande, som om vi redan har hört detta någonstans. På jobbet? På grillfesten? Trots allt. Som åhörare är det lätt att känna sig överlägsen dessa uppenbara stollar.

Då blir det mer intressant när ett antal motröster kommer in i läsningen. Enstaka personer som ger sig in i till synes hopplösa debatter med frustrerade och aggressiva antidemokrater.

Man måste beundra dessa människor, tänker jag. De ställer sig inte utanför och odlar sin egen självgodhet. De gör jobbet åt oss som är för fina för att hänga på Flashback."

• Nice Girl Wrong Place
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-08-30 11:32:21 följande:
    Äsch, sluta kasta dynga på Flashback. Som på nätet i stort finns det stolpskott som hänger där också. Jag tycker det är sunt att de inte censurerar åsikter. Låt var och en som läser dem ta ställning i stället.

Vadå kasta dynga?
    Givetvis får var och en ta ställning, vet inte om jag påstått något annat.

Jag tycker det de gjorde är skitbra.
    När folk sitter på nätet och vräker ur sig en massa bajs utan något som helst perspektiv, bidrar det till en extremt obehaglig stämning.
    Att göra som de gjorde, med den offentliga läsningen av tråden, tycker jag är hur bra som helst.

Oavsett åt vilket håll hatet riktar sig.       
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 11:57:53 följande:
    Jag var inne i den sidan nån månad efter bobbys död och jag kunde bara inte förstå hur folk kunde skriva så grymma saker om den pojken. Allt från att skämta om att han skulle få bli våldtagen av det ena eller det andra och en massa andra grymheter dom skämtade om när det gällde honom. Jag mådde dålig. Har varit i den sidan några få gånger och varenda gång hittar jag trådar som får mig att må riktig dålig.

Ja, att säga "kasta inte skit på Flashback" känns helt surrealistiskt.
    Givetvis finns det idioter överallt på nätet. Men det är ju helt övertydligt vart de största dräggen hänger. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-08-30 12:02:19 följande:
    Absolut, vill de läsa tråden offentligt så får de givetvis göra det. Har inga problem alls med det.

Jag tycker dock att "obehaglig stämning" är ett bättre pris att betala än åsiktscensur.
    Ingen har heller snackat om åsiktscensur.

Jag länkade till en artikel som tog upp en tråd (och jag brukar hänga där och läsa ännu, rent ut sagt, äckligare trådar), där man påpekade den låga nivån och puckade åsikterna, att dessa skulle censureras har ingen påstått.

Men vi måste vara medvetna om dem för att kunna försöka utrota dem. Åsikter som är skadliga gentemot samhället kommer alltid att finnas, helt naiv är jag inte. Men många av de åsikter som uttrycks på Flashback är åsikter som endast är grundade på okunskap och idioti.
    Precis som att dessa får förekomma, får också min åsikt, om dessa åsikter förekomma.     
  • Nice Girl Wrong Place
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-08-30 12:09:55 följande:
    Ja, du har absolut en poäng med det du skriver. Men det blir ändå fel, tycker jag, när någon ska diktera vilka åsikter som är skadliga mot samhället och vilka som inte är det. Var drar man gränsen?
    Nackskott på kvinnor som har utländska män?

Brukar du läsa på Flashback? Det kommer en del galna trådar på FL ibland, men om du vill kan jag länka dig till minst 10 trådar på flashback, med åsikter som jag inte anser har en plats i vårt moderna samhälle.

Handlar om allt från pedofiler, snubbar som drömmer om att våldta, massor av trådar om "negrer" och rent ut sagt asrasistiska trådar.

Det är inte svårt att behandla sina medmänniskor med lite respekt. Online eller IRL.
    Sitter man och är så hatisk på nätet, som många är, vågar jag påstå att man inte mår helt ok. Därför är flashback obehagligt.      
  • Nice Girl Wrong Place
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-08-30 12:16:50 följande:
    Jag läser på Flashback då och då, och jag håller med om att en hel del obehagliga åsikter manifesteras där. Däremot dömer jag inte hela FB efter dessa (säger inte att du gjort det heller, däremot görs det ofta från andra håll) eftersom trådarna bara är ett utfall av ett regelverk som jag tycker är sunt i grund och botten. Det är bättre att även de mest stinkande åsikterna kommer fram än att de inte gör det.

Som sagt, har jag aldrig förespråkat censur.
    Jag upprörs endast av de idiotiska åsikterna och tycker synd om Sveriges framtid. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Noun skrev 2011-08-31 11:35:50 följande:
    Jag tror jag är kär i Zebran! Drömmer

Underbara människan... Drömmer 

Vad gör ni?   

Ja Zebran är imponerande
    Jag har till och med tackat honom för att han har förökat sig och spridit sina underbara gener haha...

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...