Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

MrsAssault skrev 2011-08-15 19:18:23 följande:
    Jag har kört en massa dieter och skit men de enda två som fungerat för mig är 1. Depression samt mild alkoholism eller 2. Stenhård styrketräning. Alternativ nummer två kändes nyttigast
    Ahahahaha...jag äter bara MER som deppad. Jag äter som minst när jag mår skitbra.
    Så, tröstätning är nog min fälla.
  • Nice Girl Wrong Place
    FamiljenCooper skrev 2011-08-15 19:19:57 följande:
    Precis ... man behöver inte "gofika " och "kvällsfika" varje kväll . Man kan låta bli att äta sent ... osv osv Man kan cykla istället för att ta bilen till affären .unt so weiter .
    Ja!
    Alltså förr i tiden var folk mindre feta och det var knappast pga superdieter. Man åt väl nästan mer kolhydrater då? Men man rörde sig mer i vardagen, man åt inte lika mycket skräpmat och glodde inte på TV lika mycket.
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-15 19:23:49 följande:
    Det är inga "geniala dieter" om du tänker en smula. Människorna har funnits i miljoner år, men socker, spannmål, pasta och annat skit är helt nya saker. Vi är inte anpassade för sådan kost. 
    Potatis, bröd osv?
  • Nice Girl Wrong Place
    FamiljenCooper skrev 2011-08-15 19:23:45 följande:
    Jo motion hjälper för viktminskning . Förbränning kallas det .  Många är det som gått ner i min närhet av att bara röra på sig mer . Göra av med mer än de stoppar i sig helt enkelt . Grundstenen .

Nej det är inte mkt . Det är sunt förnuft . Då kan du äta lite av varje och slippa oroa dig för kolhydraterna .

Aldrig i livet att jag skulle stryka saker ur min diet helt om jag egentligen ville äta det . Varför då ? Så länge jag inte väger 400kg så vill jag kunna unna mig med gott samvete .
    Ja! Så är det!
    Visst om man lider av fetma och behöver gå ner i vikt, då kanske man måste lägga om kosten en sväng. Men då äter man nog sannolikt inte normalt till att börja med.
    Men som sagt...göra sig av med det man stoppar i sig. Svårare än så är det inte.
  • Nice Girl Wrong Place
    MrsAssault skrev 2011-08-15 19:22:41 följande:
    Jag äter ingenting när jag mår dåligt, kan gå flera dagar utan. Har ingen aptit alls, men alkoholismen är viktig också. Såfort man känner sig lite hungrig så klämmer man en bärs
    Hahaha ja det där funkade för mig när jag rökte....
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-15 19:27:26 följande:
    Nä, onaturligt. höhö

Man kan vara smal och ha fruktansvärt dåliga värden ändå. Fetman är inte allt med LCHF. Folk blir bevisligen av med diabetes, allergier, fetma, IBS och annat.   
    Ja det vet jag och man kan vara mullig eller tjock och ha bra värden.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...