Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

sumpbävern skrev 2011-08-09 19:18:10 följande:
    Det spelar ingen roll vad jag skulle visa dig för bilder.  Du har redan innan bestämt dig.
    Vadå "visa bilder" du fattar inte att i London är en svart eller brun man lika mycket britt som en vit man.
    Detta är extremt svårt för dig att ta in.

"Visa bilder" jag har följt utvecklingen på BBC i dagar nu, har kontakt med min dotters pappa som bor i Croydon, det är inget "invandraruppror" hur gärna ni än vill ha det till det.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-08-09 19:17:45 följande:
    Det där du skrev tidigare om, som jag förmodade, ganstersnubben och polisens beteende, stämmer det du skrev hoppas jag förbanne mig att dom ansvariga poliserna blir åtalade och får straff som dom förtjänar. Det var rent för jävligt isf och gör att jag möjligen kan förstå upprinnelsen till upploppen. 
    Ja det var sant att kulan de fann kom från ett av polisens egna vapen och detta är inte första gången polisen dödar en man oprovocerat.

Följer man utvecklingen så ser man bilder på svarta, vita, araber, asiater som är sjukt förbannade på polisen, rädda för alla idioter som springer runt och bränner saker och plundrar.
    Igen - inget invandraruppror.
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:20:43 följande:
    Det är även unga kriminella svenskar som vandaliserar i Rosengård, Tensta, Landskrona, Rinkeby?
    Va!?

Vi pratade om London.
    Det är en helt annan sak i Sverige det är ju det jag förklarat!
    Jag i dessa områden är det invandrarrelaterade uppror.

I London - inte.
  • Nice Girl Wrong Place
    Velour skrev 2011-08-09 19:22:46 följande:
    Vet du, det finns faktiskt vissa grupper av svenska ungdomar som ger sig in i upploppen de också. De ser sin chans att få ge igen, politiskt., genom att slå sönder samhället.

Sedan kan man diskutera om det är bra eller inte. 
    Ja absolut och när jag säger "invandrarrelaterat" menar jag inte något stigmatiserande på det viset, men exemplen sumpen tog upp, handlar ju om invandrartätaområden.
    Ville bara förtydliga...
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:24:53 följande:
    Vi får se när det spridit sig till homogena brittiska områden. Lova att länka bilder på förödelsen när det sker.
    Du fattar fortfarande inte va?

För det första finns det inga homogena brittiska områden.
    För det andra (för tredje gången?) är de svarta ungdomarna i desa områden britter, speciellt i Clapham och Brixton, Clapham har länge varit ett dyrt område och Brixton har trots sitt dåliga rykte, blivit ett extremt populärt område med skyhöga bostadspriser.

Samma med Croydon för den delen, inte alls ett "dåligt" område.

Peckham och Lewisham - där har du dåliga områden.
    De allra sämsta ligger dock i östra London skulle jag påstå och områden som Harlseden i Norra. Men där har ingenting hänt.
  • Nice Girl Wrong Place
    Velour skrev 2011-08-09 19:26:57 följande:
    Jo, jag fattar vad du menar med invandrarrelaterat. Går ju att koppla till frågor som rör enbart invandringsfrågan och problematiken kring den.

Och jag fattar verkligen hur det skiljer sig med upploppen i England. 
    Tack Hjärta

Exakt det, det i Sverige går att koppla till frågor som rör invandringen. I London är det en helt annan sak!!!

*frustrerad*
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:27:57 följande:
    haha, det är samma sak i alla invandrarförorter i hela Europa. 
    Brixton, Clapham, Crydon etc är INGA INVANDRARFÖRORTER!

Jesus - jag har bott där i flera år, min dotter är född i Crydon, jag kan varneda gatsten i dessa områden. De är brittiska områden.
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:36:37 följande:
    Jag ser ingen arab, kines eller svart framför mig när jag tänker på en britt, nej. Lila lite som jag gör om jag tänker på en svensk. 
    Detta är högst beklagligt och ganska patetiskt.

London har en enormt stor svart befolkning. Ingen britt skulle hålla med dig om ditt uttalanda. Den enorma karibiska befolkningen t ex, har bott i England i 6-7 generationer. De ser inte sig själva som annat än britter. Födda där, har ingen levande släkt någon annanstans på jorden och har ofta inte ens lämnat Europa, förutom en charter till Egypten.

Sverige är annorlunda. Vi har finländarna, som varit här tillräckligt länge. Men ingen svart eller arabisk befolkning som bott här tillräckligt länge för att förlora alla band med ursprunget.
    Här är de flesta svarta och araber du ser - just invandrare.
    I London är de flesta svarta du ser, speciellt i Brixton och Clapham - britter.

Som sagt - jag har endast ett fåtal vänner med annan hudfärg som skulle kalla sig annat än britter och det är sådana vars föräldrar flyttade till England.
    Andra är lika mycket britter som alla andra britter.

Du förstår verkligen inte skillnaden mellan det svenska och det engelska samhället och det är helt sjukt  beklagligt.
  • Nice Girl Wrong Place
    Velour skrev 2011-08-09 19:42:22 följande:
    Dags då att du breddar din vy. Du kan inte säga åt en mörkhyad britt att han är afrikan eller invandrare när det var generationer sedan hans släkt kom till Storbritannien. Samma med alla andra utseenden.

Det här tankesättet att de yttre attributen avgör nationalitet - ENBART - är inte så tillämpbart längre.
    Du kan t.ex. inte åka till USA och säga till en mörkhyad att denne är afrikan. Men du kan säga till en ljushyad person i Afrika att denne är afrikan.

För på samma sätt som nationalitet är dynamiskt så ändras även begreppen/kategoriseringarna osv.

Vad försöker du egentligen hålla fast vid? Är väl fan inte så jävla svårt att se det? 
    Ja visst!
    Jag vill så gärna dumpa sumpis i t ex Clapham och ställa sig på gatan och tala om för varannan förbipasserande att de minsann inte är britter...

Detta är människor som inte har några andra band till något annat land och även i vita britters ögon är BRITTER.

Shit vad sur jag blir...
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...