Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Alltså det gör mig skitirriterad att så många inte förstår...

Jag har bott (som alla vet eftersom jag ofta påpekar det) i London länge, min dotter är född där och jag har bott i många områden, mest Brixton och Clapham i södra London.
    Skillnaden mellan London och Sverige (om man ska jämföra stad med land) är att de flesta svarta har bott där i så många generationer att ingen skulle få för sig att kalla dem annat än britter.
    I London kan din tandläkare, advokat, polismannen, läraren osv vara mörk. I Sverige är det extremt ovanligt och svenskar tenderar att se på alla mörka som "icke svenskar".
    Har en vän från Frankrike som vittnat om samma sak, uppvuxen i Frankrike, rest mycket till London, bor nu i Sverige...i London blandas folk, att vara mörk är inte alls samma stigma som i Sverige, i Frankrike har man inte kommit lika långt där är det svårare att ta sig fram som mörk. I Sverige är vi på något jäkla amöbastadie där alla mörka är icke svenskar och där upproren i London har med "invandring" eller "invandrare" att göra.

Vilket man kan stoppa upp i arslet på en gång.

• Nice Girl Wrong Place
    Velour skrev 2011-08-09 19:04:49 följande:
    Jag har inte varit i England, men förstår precis vad du menar och hur de tänker. Det är egentligen inte så svårt. Så att jämföra deras tankesätt med det svenska är att jämföra äpplen och toarulle.
    Precis. Och det gör mig skitförbannad när folk gör det!!!
    För det är så fel!!!
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:07:52 följande:
    AAaaaah, så det är hundratals butiksägare som springer omkring och jagar bort vitingar? Tror du alla de med maskerade ansikten som bevisligen plundrar , misshandlar och bränner på bilderna är butiksägare med?
    Vadå vitingar?

Jag har vänner i dessa områden, jag har pratat med dem. I morse intervjuade BBC World 3 småbrudar i Croydon som varit med och plundrat en off license och söp rosé.
    3 vita brudar, som skrek att nu har de minsann visat polisen att de kan göra vad de vill, de har visat de rika osv osv.

Du förstår inte alls hur samhället ser ut, det märks så tydligt. Det är inget "invandraruppror", det är unga, småkriminella britter, de flesta som bor i socialt eftersatta områden och är allmänt sura på allt, som ställer till med detta.
    Och i London består dessa människor av lika många vita, som svarta och bruna.
    I England spekulerar man inte ens på detta sätt i media.
    Men självklart ska man i Sverige jiddra en massa dynga.

Skada människor alltså.
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:12:56 följande:
    Skrev jag svarta NG? Ja, jag har varit i London.

Åter och åter och åter igen. I hela Europa pågår detta i invandrartäta områden. Är alla svårt diskriminerade, eller vad beror det på?    
    DE ÄR INTE INVANDRARE!!! Det är unga män. London är inte på långa vägar lika homogent som Stockholm (för att jämföra städer). Men så fort ni ser en svart ser ni en "invandrare". Det är inte så.

Clapham, Brixton och Croydon är inte invandrartäta områden.
    De är inte etniskt vita områden, absolut inte, men det är extremt få områden i London.

De flesta invandrartäta områden är faktiskt områden i centrala London, men också helt klart östra London, och då menar jag inte riktigt "east end" utan ännu längre öster ut. Där bor de allra flesta invandrare.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-08-09 19:13:21 följande:
    Tro mig, det har du. Fast du var lika jävla otrevlig som du brukar vara, men låt oss inte förstöra stämningen i denna tråden. Jag tycker alldeles för mycket om Maria för det. Det är iaf hennes tråd. Och Maria är trevlig och schysst. På riktigt.

Så, MARIA, jag lämnar detta därhän för denna gången. Solig
    Hahaha gud vad du smörar Anton.

Mrs är också snäll PÅ RIKTIGT. Så lägg av nu...
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...