Quintus Zebra skrev 2011-05-11 12:50:46 följande:
Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-11 10:00:39 följande:
Folk ljuger.
För hemma var vi skogstokiga. Skrek och slogs och slog hål i väggar. Själv hittade jag debattsuget tidigt .Och när jag blev tillsagd ville jag diskutera exakt varför dom hade sagt till mig, att jag tyckte att föräldrarna bara klagar på mig och aldrig på mina bröder, hur dom borde agera istället, varför jag var helt oskyldig och så vidare, helst i timmar.
Jag har flera minnen där pappa gick och låste in sig på toa för att slippa undan och jag stod kvar utanför i säkert en kvart och fortsatte diskutera problemet fram och tillbaks.
Tur man har FL och andra vettiga sätt att ta kål på debattsuget nu för tiden...
Min äldsta tar verkligen kål på en.
Han ska diskutera ALLT in i mista detalj. Han var 4år när han frågade mig följande:
Var kommer maten ifrån? När jag sa att det kommer från djur och växter så fortsatte det med "Var kommer djur ifrån?", "Var kommer växter ifrån?" Till slut ville jag strypa mig själv.
Sen började han med: "Varför är himmeln blå?, Varför kan jag inte röra himmeln? Varför ramlar vi inte av jorden? Var kommer ljudet ifrån när vi pratar? Varför pratar alla olika språk?"
Det tar ALDRIG slut. Vad man än svarar honom så fortsätter det i all evgihet med nya frågor. *Puh*
Jag brukar ta bilen och sticka iväg då och då på kvällen när maken kommer hem för att få lite lugn och ro. Sen brukar jag meditera i flera timmar innan jag går och lägger mig på kvällarna. Allt för att rensa hjärnan.