Inlägg från: Jäjd |Visa alla inlägg
  • Jäjd

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-12 11:41:50 följande:
    Jag kan inte ens bli det.
    Jag blir bara upprörd över sverigedemokrater, modersmålsundervisning, rasism, främlingsfientlighet, orättvisor och frun.
    Jag vet inte varför detta inte kan uppröra mig, antagligen för att jag tar ett sådant enormt avstånd från det att jag inte ens uppfattar vad det handlar om hahaha...

Jag orkar helt enkelt inte.
    Jag har bemästrat konststycket att bli upprörd över en ganska bred skala (kan man säga så?) Drömmer Men jag tror "neger" för dig är vad genus är för mig, annars är vi överens!

Grejen är ju att det inte är något dumt med genusmedvetenhet så länge det inte går till överdrift vilket det ju såklart gör. Därmed är det ett problem, typ som feminismen. Skapar lika mycket oreda som det skapar ordning.
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-12 11:51:17 följande:
    Mmmmm så är det nog...

Allt går till överdrigt på FL, folk är ju helt och totalt rabiata.
    TheCoopers skrev 2011-05-12 11:53:51 följande:
    Precis . Du är så klok du ! Hjärta
  • Jäjd
    KlasKristian skrev 2011-05-12 11:54:09 följande:
    Om man skulle ta och köpa en genusboll till fikat kanske?

Håller i övrigt med. Jag spyr på tanken att några självutnämnda experter (genusvetare) med tvivelaktig vetenskaplig bakgrund ska sitta och bestämma vad som är bäst för mitt barn. Håller man inte med dem "har man inte förstått" och utmålas därmed som okunnig och såsom inte inseende sitt eget bästa snarare än av annan åsikt.
    Haha japp! Snart syns de fiken, snart tar de över kondishyllan på Ica och anstormar alla fikarum på alla arbetsplatser- den könsneutrala grå bollen med exakt lika många könsneutrala gröna strössel på som den innehåller antal bovete och en touch av kardemumma. Bakas enbart av hermafroditer. Flört

Nej just det där jag mår illa av. Hålls det inte med har man helt enkelt inte "förstått" vad genusvetenskapen egentligen vill. Samma retorik som när det skola diskuteras feminism tills vi alla klipper av oss håret och byter namn till Anders.
    Suck och stön.
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-12 15:59:53 följande:
    Jaha, leverdissaren käkar lever!?

Jag bekänner i bloggen. Detta är något stort.

Har lyssnat på Roxette "it must have been love" på spanska och engelska on repeat sedan igår.
    Hjälp?
    Men det här är ingen snuskolever som legat i en slemmig plastpåse i nån frysdisk och som nån tänkt lägga på min nyskrubbade grill och perva ner den för all framtid!

Vad bekänner du? Att du gillar swänsk musikH?! <3
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-12 16:08:32 följande:
    Hehe. det var det godaste jag visste när jag var liten. Grillad hjärta, njure. Ville alltid att pappa skulle köpa till mig när vi gick ut tillsammans.
    Men nu får du väl äta mat väl? *orolig*
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-12 16:09:56 följande:
    Hahahaha nej...perversa bekännelser.

Need to get it off my chest. På ett prydligt sätt givetvis. No worries.
    Nu är jag verkligen livrädd, ska du veta!
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-12 16:11:17 följande:
    Skäms Mat är fettig.
    Nej. Sluta nu, ät rätt istället.
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-12 16:27:36 följande:
    Jag var mycket subtil.
    Puuh, ja jag vågade läsa det och känner mig bara smått besudlad. Ska ge min version av saken some otha day, eller lejtär.
    Nu ska jag stänga fabriken här och dra mig hem till ghettot.
  • Jäjd
    Velour skrev 2011-05-12 16:36:16 följande:
    Ätit för mycket eller?
    Nä.. Kyss Lever på mackan kan man ju inte få för mycket av, eller vad försöker du inseminera som en vis kvinna säger?
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...