Inlägg från: stortå |Visa alla inlägg
  • stortå

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jäjd skrev 2011-06-16 23:17:20 följande:
    Jag har inte tourettes din jävla bajskorv!
    Så är det
  • stortå
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-16 23:21:47 följande:
    www.folkpartiet.se/Vara-politiker/Ministrar-i.../

Men snälla du, att dra upp definitioner och syftningar från 20 och 30-talet kan väl kännas sådär eller? Och då talar jag inte om 1900 utan 1800 talet. Lika dumt som att säga att nu ska vi spänna för hästen och plöja åkern och när vi gjort det så går vi ner till ån och tvättar.

Bättre kan du, du är för smart för att citera en kommunpolitiker från FP (av alla)

• stortå
    Ásgrímur skrev 2011-06-16 23:25:33 följande:
    Betyder inte det adel på spanska? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
    Vet ej, skulle kunna vara så...blåblodig..... låter logiskt. Jag syftar till Linnés lära
  • stortå
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-16 23:34:30 följande:
    Ok, jag kan ta familjemedlemmar som exempel. Jag har exempel så färska som för några veckor sedan.
    En svart politiker. Ärdet inte relevant för henne tror du?
    Förklara
  • stortå
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-16 23:37:08 följande:
    Vad ska jag förklara?

hur du menar.

som jag tolkar det så har din släkting fått läsa en föråldrad skrift och tagit väldigt illa vid sig.

• stortå
    Ásgrímur skrev 2011-06-16 23:38:15 följande:
    Ja, men det kan nog betyda blåblodig. För adeln brukar ju kallas "blåblodig", men det är inte samma sak. Det tror ju bero på att adeln i Spanien var ljushyade, vilket gjorde att man kunde se deras blodådror lättare, och de är ju skenbalrigen blåa. Ordet blåman däremot var vad svarta/negrer kallades för länge sedan och beror på att ordet för dagens färg svart på den tiden var blå.
    Blå är blå oavsett vad du säger men jag fattar vad du menar
  • stortå
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-16 23:45:40 följande:
    Hahaha nej...
    Om du verkligen vill veta, tar vi det i inboxen.
    Annars skiter vi i det.
    Kör, bara kör. Jag vill gärna veta och du kan kanske få en tanke från någon som ser det från en annan vinkel
  • stortå
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-16 23:49:17 följande:
    Det finns ingen.

Som Immortal Technique säger "I freestyle my destiny, it's not written in pages".
    Ganska svart syn det där. Hur kan jag hjälpa?
  • stortå
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-16 23:50:14 följande:
    Jag tror jag förstår din vinkel.
    Du lägger ingen värdering i ordet, och därför ser du inte skadan.

Precis som fp skrev....Finns alltid en ursäkt....

Jag kan ju berätta för dig vad man är värd som vit i vissa lägen, hur det känns att bli förnedrad för att man inte vill organisera sig. så kom inte med några snyftisar här. Vi har alla en fri vilja och skyldighet att ta hand om oss själva och göra det bästa för våra barn

• stortå
    Jäjd skrev 2011-06-16 23:54:44 följande:
    Jag gillar den synen.

Du är sträv.

Ja, du får gilla vad du vill och jag skiter mest i vilket men när jag går till jobb i morgon så kan jag tycka det är kass men det är fortfarande en ny dag med nya möjligheter medans du genomlider dagen för att komma hem till ett mediokert liv som du inte gillar.

Därför Jaded tar man tag i livet och gör förändringar.

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...