Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jäjd skrev 2011-05-23 13:52:26 följande:
    White trash som tror sig vara highclass?...

Dina barn har väl underbara namn!! *minns*
    hahah jaaa där passar jag nog !!! Yihooo !

Ja jag tycker det jag Äldsta valde hennes pappa och den yngsta kom vi överrens om ...
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Jäjd skrev 2011-05-23 15:14:34 följande:
    Usch vad ni är smutsiga.

*åker hem*
    nej inte åka hem !

Stanna !
  • TheCoopers
    Velour skrev 2011-05-23 15:34:17 följande:
    Är det bara på FL eller har barnhat ökat i samhället?
    Ja i det svenska samhället iallafall , här är det legitimt att avsky barn och exkludera barn " för att de låter för mycket " .. Fast sen är vi ju ett OTROLIGT ljudkänsligt folk ...

Jag skyller ALLT på allt jävla curlande med ungarna !
  • TheCoopers
    Mandi74 skrev 2011-05-23 15:41:59 följande:

Hur mycket vi än jobbar för jämstäldhet så kommer kvinnan alltid har en nackdel gentemot mannen. Hon är den som föder barn, vilket gör att vi aldrig kommer ha samma förutsättningar. Som kvinna om vill göra karriär och lyckas lika bra som männen, så väljer många att offra annat för att komma dig. Tex att skaffa barn, männen däremot kan både göra karriär och skaffa barn, för även om männen idag är mer benägna att vara hemma med sina barn så är det oftast kvinnan som tar den största biten.

Sen tycker jag att det är lite fel att inte utnyttja männen och kvinnornas olikheter istället för att försöka radera dom. Men det är ju bara jag.

Gäller att ha en gubbe som vill hugga i och en bra arbetsgivare för att få det att funka .

Work-life balance ...
  • TheCoopers
    Jäjd skrev 2011-05-23 15:43:57 följande:
    I´m still here!

And for what? En massa SNUSK!!!!
    Snusk ? Jag ser inge snusk här inte ...
  • TheCoopers
    Mandi74 skrev 2011-05-23 15:47:37 följande:

Det är kanske för att det är mer acceptabelt idag att inte vilja ha barn..

Sen som du säger, mångas ungar är det bästa preventivmedlet ever.

Ja och vill man inte ska man slippa såklart !

Jag tycker bara att är lite löjligt känsligt i Sverige .
  • TheCoopers
    Jäjd skrev 2011-05-23 15:50:02 följande:
    Verdad, verdad... jag hallucinerar efter allt Rosebråk. *bortförklarar hastigt*
    Ja jag har slängt in handduken .. so to speak .. jag orkar verkligen inte !

Knulla .. knulla .. knulla .. syskon , mammor ... jag blir helt snurrig !
  • TheCoopers
    Velour skrev 2011-05-23 15:52:11 följande:
    Och det finns mycket att säga till om angående curlandet. Jag fattar inte varifrån den kom! Har det hänt något med barnpedagogiken i forskningsvärlden som fått många föräldrar att tappa greppet om sans och vett? Men kanske curlandet och barnhatet har ett samband. Låter ju inte helt osannolikt. 
    Jag tror också att effektiviseringen av människan, vilket ju gör att allt fler skaffar barn senare i livet, gör att barn mer och mer betraktas som varelser som bara är i vägen. Och det är ju synd. Att de liksom inte ses som människor. 
    Ja .. jesus ...alltså min kompis är lärare på en högstadieskola i Stockholm ... Jag blir MÖRKRÄDD när jag hör hur ungarna beter sig och än värre hur helt ointresserade föräldrarna är av vad ungarna gör i skolan .

" När de är i skolan är det inte mitt ansvar som förälder " osv ...

Ibland tycker jag synd om mina barn för i jämförelse så lever vi i ett evigt Bootcamp hemma hahahha
  • TheCoopers
    Velour skrev 2011-05-23 16:02:59 följande:
    Man har väl alltid ett ansvar för barnets uppfostran? Många gånger uppfostras barnen av andra barn och vuxna, men föräldrar borde väl uppmärksamma så mycket de kan? Om min son slår någon annan under skoltid så sitter jag väl inte bara hemma och rycker på axlarna.  

Är det där curlande eller är det bara total oengagemang från föräldrars sida? 
    Ja jag vet inte .. men det är helt sjukt . " Det är inte mitt problem om han inte vill gå i skolan .. det ÄR ert jobb som lärare att engagera honom " .. osv osv ...

Visst det är ju enklare att rycka på axlarna .. men det ligger inte riktigt i min natur
  • TheCoopers

Jesus vilka GALNINGAR det finns ... ligga med djur , barn , syskon ... herregud är detta The Twighlight Zone ?

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...