Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jäjd skrev 2011-05-19 18:09:55 följande:
    Jag är nog alltid seriös
    Okej, jag har ingen anledning att inte tycka om dig. Vad ni har diskuterat i den andra tråden har jag inte lagt mig i. Jag har inte ens läst den diskussionen. Har förstått vad du anser om kusinrelationer eftersom det pratades lite om det i den här tråden, men jag bryr mig inte särskilt.

Så putt onn a smajl! 
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:14:10 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-26-66/m59046265.html
    Hahah! Bra där

Det är ju precis som den här myndigheten vi har i Sverige som jag inte kommer ihåg namnet på, som ena gången uppmanar folk att inte äta en viss grej för att efter några år komma fram till att det är helt ofarligt. Och inte nog med det, samma ätbara sak som anses vara dåligt här i Sverige kan folk i andra länder äta med gott samvete.

Men nu har man ju lite större krav på gubben däruppe, att han inte ska sådan beslutsångest. 
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:17:02 följande:
    Men jag är ju superduperglad! Jag vill bara att Rose ska förstå att jag gillar henne skarpt som kniven även fast hon och jag (oftast) tycker hemskt olika, och Rose blev upprörd då jag skrivit vad jag tycker om öm älskog mellan familjemedlemmar.
    Jag anser att det går fruktansvärt bra att skilja mellan sak och person, något Rose inte verkar tycka eller är förmögen att göra för då skulle denna diskussion inte ens vara ett pytte-issue.

Så. `Nuff said.
    {#emotions_dlg.flower} Mja, nja, ja, jo, hmmm, okej...
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:20:58 följande:
    Men seriös....Satt och tänkte på det för nån dag sen och fick upp frågan om "Gud" blev helt kokobangbang mellan religionerna eller vad gick det fel någonstans? Var 1000-15000år så fick han propp i tombollen där uppe och ändrade reglerna? Obestämd
    Han tycker väl inte att olika människor ska äta/inte äta samma saker eller nåt. Äsch, när nåt inte går att förklara inom religionen så brukar väl det finnas ett standardsvar: God works in mysterious ways...

Vilket är bra att det finns ett standardsvar eftersom man kan hitta väldigt många motsägningar inom religioner vilka ger upphov till massa frågor. Eftersom man inte kan göra något åt motsägningarna så avslutar man diskussionen med God works in mysterious ways blablablablabla zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 
  • Velour

JA det är skillnad mellan sak och person, DET förnekar jag inte. Men sen tänker jag inte ta parti utan tänker vara Tyst

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 22:20:16 följande:
    Jag skulle inte kunna leva utan Spotify...
    ALLA som har det säger det, men jag totalvägrar att skaffa det. Jag ska bli en sån där kärring på ålderdomshemmet som säger: "Jag var den ende i Sverige som inte hade Spotify!"
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 22:22:39 följande:

Jag zväär! Såå gott! Åt en nyss och det kändes som att komma till himlen.

• Velour

På tal om att komma till himlen. Några av oss ska ju dit på lördag. Själv vill ha hamna nånstans där det är varmt året runt och där man jämt har tillgång till eld för grillning. Nån som vill följa med mig? 

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...