Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Quintus Zebra skrev 2011-05-06 12:58:02 följande:
    En annan sak som känns lite PK, och därmed kan tänkas falla under trådens ämne.

Jag satt och gav sonen lunch för nästan två timmar sedan och som vanligt blev han rastlös efter typ 30 sekunder och ville ner på golvet för att leka igen. Det fanns för en gångs skull inga leksaker i köket så jag fick ta det näst bästa, d.v.s. så ryckte jag åt mig nån papperstidning från högen av reklam som låg på köksbordet. Han blev genast nöjdare och verkade få en väldig aptit av att sitta och riva sönder papper och sedan slänga det frenetiskt omkring sig.

Jag tyckte att han var lite extra ivrig i sin vandaliserande, och upptäckte då till min förtjusning att det av en ren slump var ett exemplar av SD-kuriren som han rev sönder Skrattande

Detta fick mig att fundera:

Kan det vara så att min elva månaders gamla son redan kan ha färgats av sina föräldrars politiska åsikter och att hans totala vandalisering av tidningen kan ses som en politisk protest-aktion?

Eller är jag bara en smått patetisk småbarnsförälder som läser in allt för mycket i mina barns beteende?
    Jag har rent sponant två saker att säga.

Jag har varit med om en liknande händelse, min dotter är visserligen 8, men för ca 9 månader sedan satt hon och målade. Jag upptäckte senare att hon målat och horn röda kryss över hela Jimmie Åkessons ansikte som prydde dagstidningen den dagen. Jag frågade nästa dag varför (hon visste inte vem det var då) och hon sa att hon bara kände för det.
    Jag fotograferade och mms:ade Jaded som bevis hahaha...

Och det kanske allra viktigaste, varför har du ett exemplar av SD-kuriren hemma!?

Givetvis var hans agerande en politisk protest-aktion och ni borde bli årets föräldrar!
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 13:17:45 följande:
    Man vet aldrig. Enligt ryktet skall Tom snart komma ut med en ny platta och han jobbar på en animerad film tillsammans med Terry Gilliam. Du kanske ser och hör honom överallt snart? Kanske är det dags för Tom att vid 62 års ålder få sitt stora breda genombrott och bli folklig till sist? Flört

Ah, Expo självklart! Är ju inte ens säker på att jag någonsin har läst ett exemplar av tidningen så det vore väl dags nu!! Tack för tipset...
    Den stora frågan är om du fortfarande är intresserad av Tom när han blir folklig och normal...
    Har du inte den känslan ibland? Att du liksom vill behålla dina smultronställen för dig själv?
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-05-06 13:20:18 följande:
    Hehe. Det är lugnt.

Döeewatwn tror jag att du nog skulle passa perfekt med två stycken av PK-tjejerna här inne. Tungan ute
    Döeewatwn HAHAHAHAHAHA jag trodde du började snacka persiska och tänkte påminna dig om att vi är i SVÄRJÖ och att vi snackar svenska här.

Men QZ är ju så lyckligt gift. Vi kan inte flörta med honom.
    Tänkte just skriva "för en gångs skull vill jag inte ta en gift man från hans fru", men det låter ju helt puckat.
    Så jag säger inte det.
    Host.
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-05-06 13:31:23 följande:
    Hehehehe, du skulle se hur fort jag skriver. Ser själv inte vad jag har skrivit förrän jag skickar iväg det och då är det för sent.

Men spelar roll. Jag är också lycklig gift, älskar B av hela min väsen och skulle inte byta ut B mot någon men nätflirt/Cybersex är rolig.

Usch Rose, sådant snusk sysslar inte jag med.{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 13:46:04 följande:
    Jo, den känslan har jag absolut ibland. Men min kärlek till Tom skulle garanterat överleva att han blev folklig.

Och jag är ju väldigt medveten om att jag inte är ensam. Gubben säljer ju trots allt miljontals skivor, även om den stora massan inte har nån aning om att han finns...
    Hahahaha och din kärlek till Tom är underbar!
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-05-06 13:54:06 följande:
    Min man vet vad jag håller på med. Skulle ju inte göra något bakom ryggen på honom. Sånt ser varken han eller jag som otrohet. Jag är ju konstig jag också. Ser ingenting som otrohet förutom känslor men men....
    Hahahaha nej jag kan till viss del hålla med dig.
    Men jag skulle inte kunna flirta med QZ på skoj ens, han talar så varmt och underbart om sin familj hela tiden och jag skulle inte ens få ut något nöje av att småflörta (även på skoj) med honom.

Herregud jag klarar inte ens av att inboxa honom utan håller all konvo i gästboken hahahaha!

Respekt QZ!!!

Ja lite konstig är du Rose, men ingen har nog undgått att du älskar din man Hjärta
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-05-06 13:54:06 följande:
    Min man vet vad jag håller på med. Skulle ju inte göra något bakom ryggen på honom. Sånt ser varken han eller jag som otrohet. Jag är ju konstig jag också. Ser ingenting som otrohet förutom känslor men men....
    ...Och vad exakt håller du på med Rose ?
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 14:02:23 följande:
    Nej, ska inte insinuera att du går bakom ryggen på nån. Skojar bara.

Sanningen är den att min fru mest skulle tycka det var skoj, jag försöker nog mest dölja det faktum att jag egentligen är rätt pryd
    Då ska du nog inte läsa den här tråden alltför noga vissa dagar...
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 14:17:22 följande:
    Haha, så farliga är ni inte.

Har inget emot att andra håller på. Det är svårt att chocka mig. Är bara lite privat av mig med min eget samliv (för att återkoppla till det du och jag har pratat om innan så kan det ju vara så att jag vill vara lite tvärtemot machokillkompisarna som skryter om sina sexuella erövringar och flirtar högt och lågt!).

Och sen tror jag att jag helt enkelt är en väldigt monogam varelse. Jag skojar om det mesta, men att skojflirta känns av någon anledning lite olustigt. Däremot är min fru nog lite mer flirtig och det har jag absolut inget emot, jag litar ju på henne.

Sorry, om jag kommer hit in och är helt seriös. Jag kan inte hjälpa det. Ni får anmälla mig om jag är allt för OT! Tungan ute
    Mmm precis, det handlar ju just om tillit. Detta är trots allt bara FL (om vi ska hålla oss på denna arenan) och det är inte mer än ett skönt tidsfördriv.

Jag tycker du du säger låter mycket sunt helt enkelt.
    Uppfriskande!
    Att flörta, även på skoj, förstår jag kan kännas olustigt, jag kände likadant, sedan "träffade" jag Rose och hon drog ner mig i fördärvet på direkten (ba skojar Rose ).

Ja nu får du sluta vara så allvarlig, det skulle kanske vara nyttigt för dig att hänga med oss och vår nyfunne polare "Druid" som faktiskt röstat på ND. Inte i detta valet dock. Men ändå. Vi försöker bygga broar här.
    Know your enemy osv.
  • Nice Girl Wrong Place
    TheCoopers skrev 2011-05-06 14:19:16 följande:
    hhahaha

Åh jag älskar att man kan Tummen-upp bomba i den här tråden !!
    Ju mer OT the better!
    Jag är så hungrig...skulle suga på någons tå för lite jerk chicken just nu. I stället lagar jag köttfärsås.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...