Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
Quintus Zebra skrev 2011-05-06 12:58:02 följande:
En annan sak som känns lite PK, och därmed kan tänkas falla under trådens ämne.Jag satt och gav sonen lunch för nästan två timmar sedan och som vanligt blev han rastlös efter typ 30 sekunder och ville ner på golvet för att leka igen. Det fanns för en gångs skull inga leksaker i köket så jag fick ta det näst bästa, d.v.s. så ryckte jag åt mig nån papperstidning från högen av reklam som låg på köksbordet. Han blev genast nöjdare och verkade få en väldig aptit av att sitta och riva sönder papper och sedan slänga det frenetiskt omkring sig.
Jag tyckte att han var lite extra ivrig i sin vandaliserande, och upptäckte då till min förtjusning att det av en ren slump var ett exemplar av SD-kuriren som han rev sönder
Detta fick mig att fundera:
Kan det vara så att min elva månaders gamla son redan kan ha färgats av sina föräldrars politiska åsikter och att hans totala vandalisering av tidningen kan ses som en politisk protest-aktion?
Eller är jag bara en smått patetisk småbarnsförälder som läser in allt för mycket i mina barns beteende?
Jag har varit med om en liknande händelse, min dotter är visserligen 8, men för ca 9 månader sedan satt hon och målade. Jag upptäckte senare att hon målat och horn röda kryss över hela Jimmie Åkessons ansikte som prydde dagstidningen den dagen. Jag frågade nästa dag varför (hon visste inte vem det var då) och hon sa att hon bara kände för det.
Jag fotograferade och mms:ade Jaded som bevis hahaha...
Och det kanske allra viktigaste, varför har du ett exemplar av SD-kuriren hemma!?
Givetvis var hans agerande en politisk protest-aktion och ni borde bli årets föräldrar!