Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

I Blackrose I skrev 2011-05-18 22:00:59 följande:
    Första gången jag provade sushi var med en killkompis som inte sa till mig vad wasabi är för något. Jag trodde det var mosad avokado så jag tog en rejäl bit och bredde på sushin. Behöver jag säga att det sved ändå upp i hjärnan? Han fick rejäl med stryk när vi kom ut från restaurangen.
    Hade jag varit du hade jag slängt in honom i restaurangköket bland kockarna så...ja...
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 22:03:52 följande:
    Ja det har dom. Nu blev jag hungrig igen av all sushisnack.
    Mm, förstår det. En rostad macka med smör (som du inte tycker om) och sylt är också gott. Eller, du kanske har kvar av pastasalladen? En fruktsallad perhaps? I väntan på imorgon menar jag...
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-05-18 22:05:37 följande:
    Jadetois!
    Aj vill rememmber datt.
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 22:07:49 följande:
    Mmmm, hade god lust till det också.

Nej, dags och hoppa in i duschen. Lycka till med sushiprovningen. {#emotions_dlg.flower}
    Simma lugnt! Och tack!
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 22:10:06 följande:
    Försöker du göra så jag ångrar att jag blev hungrig?
    Nej, jag ska inte äta något. Klockan är ju 22:00. Tar bara en äpple och ett glas mjölk.
    Hahah, för mig är det supergott men om det göra du tappar matlusten för ikväll så är det ju istället super så du slipper gå omkring hungrig med tanke på vad du ska äta imorgon. 

Men bon apetit. Vet du att mjölk hjälper till att aktivera sömnhormonerna?
    Godnatt! 
  • Velour
    Velour skrev 2011-05-18 22:12:30 följande:
    Hahah, för mig är det supergott men om det göra du tappar matlusten för ikväll så är det ju istället super så du slipper gå omkring hungrig med tanke på vad du ska äta imorgon. 

Men bon apetit. Vet du att mjölk hjälper till att aktivera sömnhormonerna?
    Godnatt! 
    "Om det göra du tappar..." WTF!?!
  • Velour
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:03:45 följande:
    I kväll var det roligt att diskutera.

Känns som att hjärnan har vaknat på rätt humör.

Och även om Neod i just den här tråden mest har ägnat sig åt att göra reklam för sina mycket märkliga matvanor Flört, så är det befriande med en invandringskritisk som faktiskt tar sig tid att svara på i alla fall nästan alla inlägg.

Det är alltid gott att få lite att bita i.

Det är ju inget skoj att lägga ned tid på ett seriöst inlägg och sedan enbart få ett "goddag yxskaft - svar" eller inget alls. 
    Vilken tråd?
  • Velour
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:28:47 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-26-65/m58175026.html

Det är inget tempo alls i tråden. I snitt mindre än ett inlägg om dagen. Men det passar mig rätt bra nu när jag är hemma med två små barn och prioriterar annat än FL...
    Förstår att det inte finns något tempo i den  tråden, när alla inlägg är A4-långa...
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-18 23:27:34 följande:
    Mmm det går ju i vågor. Verkligen. Jag har perioder när jag inte pallar någon slags seriositet och perioder när jag inte pallar trams.
    Men jag hade lite kul i den där tråden om flyktingar från Darfur iallafall.
    Short and sweet.
    Känner igen det där. Är själv i en "orkar-egentligen-inte"-period. Kanske svarar på ett par inlägg här och där, men när nån känner för att mucka så lägger jag ner. 
  • Velour
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:49:30 följande:
    Precis Glad

Det tar en stund att svara, så jag får ju vänta tills barnen lagt sig.

Men jag gillar ju sådana debatter, så länge det finns nån på andra sidan som orkar läsa allt och svara
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...