Inlägg från: Noun |Visa alla inlägg
  • Noun

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-15 10:00:44 följande:
    Hahahaha mmm min är likadan.
    Men i min erfarenhet är det just honkatter som är sådär sjukt cranky...?
    Ha ha.. Det enda jag är säker på är att om hon vägt 20 kg till hade jag varit kattmat vid det här laget... Inte mycket kärlek där inte. ;))
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Noun
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-15 10:03:27 följande:
    Jag har faktiskt aldrig sett en genett på riktigt, men ja, de är coola.
    Har du sett den där kattrasen som ser ut som en minitiger?
    En sådan vill jag ha...

Eller en Bengal för all del *drömmer*

Det är en sådan jag har! Fast inte en spotted utan en marble.
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Noun
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-15 10:08:43 följande:
    Hahahaha men aldrig kärlek?
    Min katt älskar mig. Hon klättrar på mig och när jag sitter i soffan hoppar hon upp och lägger sig över mina tuttar och min axel

Men om något inte sker på hennes villkor, så river hon, biter hon eller fräser hahaha...
    Men jag älskar den attityden! Här har vi ett smart djur liksom...
    Nja... Hon utnyttjar min man till att bli kliad ibland, men that's it! Å andra sidan är hon utekatt trots att man egentligen ska hålla dem inne. Dessa katter kan lätt bli ganska förvildade om de får vara ute.
  • Noun
    Druid skrev 2011-05-15 10:10:18 följande:
    Som en tiger? Du menar nog rasen Toyger. Men jag tycker inte att de ser så väldigt speciella ut. En av mina katter är förresten bengal, fast inte med färgvarianten som på din bild, utan "snöbengal" (Seal lynxpoint spotted). Cool

Jag skulle vilja ha en Serval.
    Ja, jag frågade ju om det var en bengal på bilden, men du bara ignorerade mig Skrikandes
  • Noun
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-15 10:18:12 följande:
    Åååhhh jag vill också ha en!
    Men är de inte dyra?

Nu blev jag lite avis både på dig och Bakis...
    Min kostade 15.
  • Noun

Druid; Lynx är väl blåögd? Eller minns jag fel?

• Noun
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-15 10:21:38 följande:
    Kronor? *Hoppas*
    Ha ha.

Det kan bli mycket billigare också, om du köper en med någon smärre defekt.

Annars vet jag att den uppfödaren jag köpte av sålde kastrerade honkatter då de gått ur aveln. typ 4-åringar.
  • Noun
    Druid skrev 2011-05-15 10:23:49 följande:
    Köp en då. Flört
    Noun skrev 2011-05-15 10:20:40 följande:
    Min kostade 15.
    Det var billigt minsann. Till och med huskatter brukar ju gå för tio kronor tassen. Drömmer
    Nja, alltså... Jag köpte katten hel.
  • Noun
    Druid skrev 2011-05-15 10:24:34 följande:
    Nej, på vilken bild? Den i tråden är en huskatt, den jag har bild på i galleriet är bengal. Glad
    Ja, i galleriet. :)

Nå, är det lynx som har blå ögon? Det var några år sedan jag var inne på det där med att kolla...
  • Noun
    Druid skrev 2011-05-15 10:26:41 följande:
    Ja precis, han är blåögd. Nykastrerad dock, annars hade jag försökt övertala dig till parning. Alltså mellan katterna!
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-15 10:21:15 följande:
    Ah...

Era katter ligger flera samhällsklasser över min katt.
    Jag (som vänstervriden PK-människa) tog givetvis min katt från ett katthem. Alltså hennes mamma hittades med kattungar under en bro, hade inget hem, togs in och jag valde den nästan blinda katten, för att jag är så solidarisk och trodde att ingen annan skulle vilja ta hand om henne

Nu är hon ju 3 år och vet vart alla möbler står så hon springer inte in i dörrar lika ofta hahaha...bless her...
    Katten jag hade innan var döv.
    Min galning är kastrerad (alltså urtagen livmoder). Vi trodde det skulle hjälpa hennes humör, men det gjorde 0 skillnad...
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...