Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

TheCoopers skrev 2011-05-18 18:39:44 följande:
    Jag gillar inte smågodis .. eller jo saltlakrits .. och sen älskar jag choklad , gärna i form av en kladdkaka ! MUMS !

Inte så att jag mular mig det varje dag .. speciellt inte eftersom mannen min är MR hälsoguru och vi sällan har det hemma .
    Men ja tycker man ska unna sig saker man gillar .. livet blir förjävla trist annars .

Gillar man det inte så har man ju löst det problemet .
    Åh, kladdkaka. Jag får ont i kroppen av bara själva ordet. Så mycket älskar jag den Hjärta
  • Velour

Men pussas och kramas nu då! Här steppar man in och så ser man morrande. IGEN!

• Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 21:28:25 följande:
    Sushi är urgott men börja inte med att äta det där algliknande saken som jag nu glömde namnet på. Doppa det i wasabi som du blandar med soja. Åååååh, sugen!
    Det är de svarta sakerna. De ser inte särskilt goda ut heller, men kanske tillsammans med resten av maten är de helt OK? 

Äh, jag får helt enkelt smaka och se. Egentligen är jag inte så överförtjust i fisksmak och de säger att sushi smakar ungefär som gravad lax, vilket jag alltså är måttligt förtjust i. Men nu är ju fisken och annat inrullat i ris och diverse så det blir nog en spännande upplevelse! 
  • Velour
    TheCoopers skrev 2011-05-18 21:43:34 följande:
    men va fan va taskigt!
    Om du är snäll så kan jag köpa hem åt dig
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 21:44:08 följande:
    Nej, dom smakar blä oavsett men det är en smaksak.

Gillar du inte gravad lax så lär du inte tycka om sushi heller. All sushi är ju inte inrullad i ris. Finns den här varianten också men prova. Jag trodde inte heller jag skulle älska det.

emmaochco.se/images/2010/sushi-bouquet_812266...

Det är ris under fiskbiten.
    Det SER gott ut!
  • Velour
    FamiljenCooper skrev 2011-05-18 21:44:49 följande:
    I kNOWWWWW .. jag var tvungen att baka en efter att skrivit det inlägget .

Fick nästan en orgasm när jag tryckte i mig den .....
    Din jä''''!
  • Velour
    FamiljenCooper skrev 2011-05-18 21:47:25 följande:
    Joo men det är SKIT GOTT!  California rolls .... MUMS !

sen kan du ju fega lite om du inte gillar gravad lax och ta vego sushi tex med avocado , ägg ... eller med räkor .
    så förbannat gott !

"Mamma sushi "är ofta vego .

Bor Fröken i Stockholm ?
    Nope, bor inte in da sitti. Men vi har en del bra sushirestauranger här jag bor. Bara det att jag tidigare inte varit intresserad av att äta. Nuförtiden äter alla runtomkring mig sushi så då blev jag nyfiken på att pröva. 

Jag tror jag kommer att beställa en av varje helt enkelt, med fisk, utan fisk osv. Måste ju hitta mina favoriter bland alla dessa. Sen återkommer jag med recension (stavning?)
  • Velour
    FamiljenCooper skrev 2011-05-18 21:57:47 följande:
    ahhh ja men gör så ! Se upp med WASABIN !
    Tänkte snorta den som Steve-O, men okej...
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 21:59:16 följande:
    Glöm inte doppa i wasabi/soja. FAN, imorgon ska jag gå till min favoritrestaurang och äta så mycket jag orkar.
    Nej, nej, ska inte glömma. 

Är det sushibuffé i din favorestaurang? 
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-05-18 22:00:59 följande:
    Mi lajk yu haffi daffi Solig
    Vad är det här? Svensktois eller? (svenska + patois)

Batt mi lajk yu tu! 
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...