Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag har faktiskt alltid haft problem med mina åsikter. Har ju rätt kontroversiella åsikter om det mesta och hamnar alltid i heta diskussioner. Att folk stämplar mig som en muslim och börjar argumentera med mig utifrån deras egna fördomar är alltid uppskattad.
    I skolan var jag svarta fåret Men när jag började universitetet så fick jag många vänner som delade mina åsikter. Det var en helt annan värld där man helt plötsligt inte dömde mig för mitt mörka hår. Jag saknar faktisk universitetstiden och skulle väldigt gärna gå om dom åren.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 22:10:58 följande:
    Jag älskar ju mitt liv nu, men visst kan jag också längta tillbaks till universitetet. Bara grejen med att ett par dagar i veckan få chansen till riktigt givande och respektfulla diskussioner med kunniga och drivna människor, var ju rena paradiset för en debattknarkare som mig. Flört

Visst får jag bra debattmotstånd hemma också, men man vill ju gärna även diskutera med folk som har mer skilda åsikter. Och det är ju därför jag sökte mig hit till FL. Tyvärr är det ju inte riktigt alltid som diskussionerna är respektfulla och givande här!
    Jag är också imponerad över hur många kurser du har läst. Starkt jobbat. Skål

Ja, det är ju det där med motstånd. Jag får rejäl med motstånd här hemma men det är begränsad. Religion pratar vi aldrig om här hemma. Det kom vi fram till när vi gifte oss att ALDRIG prata om religion med varandra så det förklarar mina utbrott i religionforumet. Det är ett ämne som jag älskar att diskutera om.

Jag skulle verkligen kunna ge vad som helst för att kunna sätta mig på skolbänk igen och läsa om alla kurser jag har läst. Det var verkligen en av dom bästa sakerna jag har gjort i mitt liv.
  • I Blackrose I
    Anton Chigurh skrev 2011-05-06 22:42:21 följande:
    Puss. Kyss
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 23:10:11 följande:
    Hur gammal är du?
    Jag vet, jag vet.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 23:00:52 följande:
    Jag känner igen det där...
    Jag spenderar överdrivet myckt pengar på studentlitteratur som jag sedan vägrar sälja. Jag älskar böcker.
    Hahahaha, ja jag indoktinerar min dotter för fullt. Hon har FNs mänskliga rättigheter i barnboksform och när vi gör "veckans ord" läxan hittar hon på meningar som "alla är lika mycket värda" hahaha!
    Jag pyser också av stolthet när hon är den enda i klassen som kan förklara vad FN är och vad de gör och att Omar Al Bashir är en dum gubbe.
    Det bådar gott.
    Jag ska berätta något rolig:
    Jag har en killkompis som är gift och har en son. Dom brukar titta på persiska kanalen Jam-E-Jam via satelit och det går en barnprogram på lördagar där barn kan ringa och säga vad dom vill (Kanalen sänds från Iran). hur som helst så var vi hemma hos dom en helg och min son ville så gärna ringa till barnprogrammet.
    Lite Fakta. Den här familjen har en hund som liknar Ap-skallen (Ahmadinejad) på pricken och det har jag ju påpekad många gånger.
    När Nik ringde till kanalen så började dom fråga om hur gammal han är, vad han tycker om och så kom dom fram till var han är och vad han ska hitta på. Då får han ur sig "Ja, vi är hemma hos mammas kompis och dom har en hund som mamma tycker liknar Ap-skallen".
    Åh, jag skrattade så jag höll på att dö. Min lilla sötnos förstod inte vad han hade sagt som fick programledaren att nästan skita på sig.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 23:17:11 följande:
    Hur gammal är du?

*är social*
    Men gumman. Det finns något som heter presentationssida.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 23:22:54 följande:
    Aaaahahahahahahaha...

Ummm..tänkte inte på det?
    Jag älskar att snoka. Detektivarbete MELIKE.
  • I Blackrose I
    Anton Chigurh skrev 2011-05-06 23:24:25 följande:
    Aaaah, blir alltid lika glad av å se dig, min kära Rose.  Solig
    Detsamma. Hjärta
  • I Blackrose I
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 23:30:52 följande:
    God natt!!
    Natti natti. Ska också logga ut för dan.

Gonatt alla.

*Ger Nicegirl och Anton varsin puss* {#emotions_dlg.flower}
  • I Blackrose I
    Quintus Zebra skrev 2011-05-07 09:16:53 följande:
    Tack! {#emotions_dlg.flower}

Ah, det är ju perfekt att du kan få utlopp för dina behov att diskutera religion här på FL. Tror dom flesta förhållanden har ämnen som är lite känsliga. Vi har inga direkta avtal, men man har ju lärt sig vilka ämnen som bör undvikas. I mitt fall handlar det väl om att älskade frun inte i riktigt samma grad som jag är debattknarkare. Hon vill konstigt nog inte diskutera HELA dagarna året runt Tungan ute Så då är det ju bra att jag har FL, så hennes öron får vila ibland Flört

Ja, att prata om det med er har väckt suget på allvar  igen. Får kolla upp vad det går för kvälls- och distanskurser till hösten. Har man tur finns det ju platser kvar.

Planen var ju att jag skulle stanna i den miljön livet ut. Jag skulle ju få en doktorandplats och sedan bli forskare. Men livet blir ju inte som planen. Min underbara handledare blev sjukskriven när jag precis hade börjat skriva min sista stora uppsats. Och den nya handledaren var en mardröm för mig. Han tyckte inte mina idéer var nåt att hänga i granen, Han hade en helt annan mer konservativ syn på vetenskap än jag har, och tyckte att jag ifrågasatte för mycket hela tiden. För honom var innehållet i uppsatsen inte viktigt, utan det viktiga var att man formen var den rätta. Varenda ny version av uppsatsen som jag lämnade in dissade han, men han vägrade säga exakt vad som var fel för det skulle jag ju själv komma på. Till slut lyckades jag få godkänt, men då hade jag tappat lusten.

Lusten kom som tur va snart tillbaks, men då hade jag skaffat jobb och barnen var på väg. En del av mig vill fortfarande komma in i den världen igen, men jag väntar i alla fall tills barnen har blivit lite större.
    Jag och maken delar ju inte samma religion så vi kom överens om att inte diskutera religion överhuvudtaget. Vi deltar i alla högtider tillsammans med barnen men att sitta tillsammans och diskutera religion gör vi inte. Jag är också beroende av att diskutera och kan sitta i flera timmar och hålla på.

Ja, livet blir inte som man har tänkt sig alla gånger. Jag kom in på universitetet nästan direkt efter gymnasiet. Hade tänkt plugga några år, jobba efter det och fortsätta bygga på min utbildning men det blev inte som jag hade tänkt mig alls. När jag började jobba med det jag hade utbildad mig till så engagerade jag mig för mycket i mitt arbete och det knäckte mig på bara några få månader. Jag sa upp mig och har sen dess inte haft något nytta av det jag är utbildad till men jag börjar känna att jag längtar tillbaka. Få se vad jag gör.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...