Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 23:00:52 följande:
Jag känner igen det där...
Jag spenderar överdrivet myckt pengar på studentlitteratur som jag sedan vägrar sälja. Jag älskar böcker.
Hahahaha, ja jag indoktinerar min dotter för fullt. Hon har FNs mänskliga rättigheter i barnboksform och när vi gör "veckans ord" läxan hittar hon på meningar som "alla är lika mycket värda" hahaha!
Jag pyser också av stolthet när hon är den enda i klassen som kan förklara vad FN är och vad de gör och att Omar Al Bashir är en dum gubbe.
Det bådar gott.
Jag ska berätta något rolig:
Jag har en killkompis som är gift och har en son. Dom brukar titta på persiska kanalen Jam-E-Jam via satelit och det går en barnprogram på lördagar där barn kan ringa och säga vad dom vill (Kanalen sänds från Iran). hur som helst så var vi hemma hos dom en helg och min son ville så gärna ringa till barnprogrammet.
Lite Fakta. Den här familjen har en hund som liknar Ap-skallen (Ahmadinejad) på pricken och det har jag ju påpekad många gånger.
När Nik ringde till kanalen så började dom fråga om hur gammal han är, vad han tycker om och så kom dom fram till var han är och vad han ska hitta på. Då får han ur sig "Ja, vi är hemma hos mammas kompis och dom har en hund som mamma tycker liknar Ap-skallen".
Åh, jag skrattade så jag höll på att dö. Min lilla sötnos förstod inte vad han hade sagt som fick programledaren att nästan skita på sig.