Inlägg från: Noun |Visa alla inlägg
  • Noun

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Druid skrev 2011-05-10 01:21:17 följande:
    Jo, men alltså, både kristendom (oavsett vilken form) och islam (oavsett form) är ju direkta avgreningar från judendomen. Om man ser på det rent logiskt så var ju Jesus egentligen jude, eller hur? Det finns en tro bland fundamentalister (kristna) att judarna är guds utvalda folk, men att de vänt gud ryggen. Innan Kristus återkommer till jorden så kommer några judar att "inse sanningen" (dvs. att Jesus vad guds utsände/guds son etc). Vad gäller islam så antar jag att de ser det som att muslimer valde att följa en falsk profet, och att de därför egentligen inte vördar samma gud, fastän de typ tror att de gör det. Ja, något åt det hållet i alla fall.

Förresten kanske du skulle intressera dig för The Council of Nicaea, vilket kan ge dig en bild av hur oeniga de tidigt kristna var kring Jesu lära etc.
    Tack för all info, jag ska absolut läsa mer vid tillfälle! Nu ska jag vila upp mig inför morgondagens attentat! ;)

(Nej snälla moderator, jag skämtar bara!)
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Noun
    Druid skrev 2011-05-10 01:30:45 följande:
    På dem bara. You go girrrl!  Flört

(Fy tusan så gay det där lät!) Foten i munnen
    Det förklarar ett och annat... Cool
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Noun
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:02:29 följande:
    Gomorron Solig
    Hej älskling! Solig
  • Noun
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:08:49 följande:
    Fråga Sven. Har för mig att han har sagt det ibland. Dom tycker väl att det är en avgud eftersom bilden inte överensstämmer med den gud dom själva har av Gud. Förstår du?
    Jo, jag tror jag börjar förstå... Jag ska fara Svenne om strupen nästa gång jag får syn på honom. ;)
  • Noun
    Quintus Zebra skrev 2011-05-10 08:11:20 följande:
    Nja?

Så sent som år 2000 vann Frankrike EM och hade med största sannolikhet världens bästa lag i världens största sport (ett lag som minst kan kallas mångkulturellt).

Det som (bland annat) har hänt i Frankrike efter det har nationalismen och invandrarkritiken ökat i landet. Dom har nu en president som förtrycker Romer och som kallar förortsungdomar för ”slödder”, ”avskum” och ”kallbrand”. Och man har ett fotbollsförbund som misstänks ha planerat att börja kvotera bort "problembarn" från landslag och fotbollsskolor från och med 11 års ålder, enbart genom att titta på deras hudfärg.

Men nationalisterna och de invandringskritiska har INGENTING med det ökande hatet att göra? Utan det är nån luddig "mångkultur" som ligger bakom?

Det lustiga är ju att Frankrike har infört mycket av det SD vill göra för att "lösa problemen", d.v.s. restriktivare invandring och att "hårdare tag mot  invandrarna". Har det hjälpt? Nja, inte så värst bra va Flört
    För att inte tala om vad det kostar att kriga...
  • Noun
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:15:00 följande:
    Nu blandar du helt vilt Bakis.

I Islam så är alla profeterna likvärdiga JA. I Bibeln så står det ingenting om Mohammad och kristna fundamentalister skulle krypa ur skinnet omdom läste det du har skrivit. Använd inte ordet Allah till den kristna guden även om Allah betyder Gud.
    Man anser helt enkelt att det som står i Islam och bilden av Allah i Islam inte överensstämmer med bilden av Gud som kristna tror på.
    Tack, då vet jag hur jag ska tracka Svenne då! Drömmer
  • Noun
    Druid skrev 2011-05-10 08:05:28 följande:
    Gah! Foten i munnen
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:02:29 följande:
    Gomorron Solig
    Äsch, det är ingenting att skämmas för! {#emotions_dlg.flower}

Blev garderoben obekväm, eller var det så att du kände dig ovanligt bekväm med just mig? Drömmer
  • Noun
    Druid skrev 2011-05-10 08:21:50 följande:
    Har man bra spelare så bör man gå långt. Så även Frankrike. Men problemen är av samma karaktär som så ofta fått rykten om splittring inom det holländska landslaget att florera. Sveriges största fotbollsframgångar var med i princip bara svenskar på planen. Detsamma gäller Tyskland mfl. länder, så att mångkulturella fotbollslandslag skulle vara bättre är inte någon slags sanning.

Så vad skulle Frankrike göra då, menar du? Med de problem som existerar i Frankrike och dit vi är på god väg i Sverige, så är det inte särskilt konstigt att de börjat försöka föra en mer restriktiv invandringspolitik. Trots det så har Frankrike ändå gigantiska problem med no go areas och dylikt.
    Måste en restrektiv invandringspolitik innebära nationalism och att man kallar invandrarungdomar för slödder? Hur menar du nu? Obestämd
  • Noun
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:30:02 följande:
    Nja, jag ska ju inte leva tillsammans med honom så............
    Så är det. Det är bara att acceptera faktum att männen från varma länder har för hett temperament. Han måste ju visa att han är arab. Jag tycker faktiskt inte han gjorde fel. Hade jag varit en man så hade materazzi fått en hårdare slag än så.
    What?

{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Noun
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:34:03 följande:
    Vilken mening tog emot? Jag skrev så provocerande att jag inte vet vilken mening du menar.
    Vad då "araber har hett temperament"???

Demon
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...