Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

FamiljenCooper skrev 2011-05-23 15:47:03 följande:
    Gäller att ha en gubbe som vill hugga i och en bra arbetsgivare för att få det att funka .

Work-life balance ...
    Tyvärr så är många arbetsgivare snabba med att avfärda kvinnor som ännu inte fått barn eller som har småbarn enbart pga den anledningen. Tror att dom flesta kvinnor förr eller senare vill ha barn och när man fått barn så får man ett helt annat pri i sitt liv. Alltså är det mer praktiskt för en arbetsgivare att anställa en man som man vet inte kommer bli lika påverkad av att skaffa barn. Tyvärr, för de som vill ha ett visst jobb och möjligheten att avancera på samma sätt som en man.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Mandi74
    Velour skrev 2011-05-23 15:47:10 följande:
    Mmm, det är ju stora problem där egentligen. Det ser man ju hela tiden omkring sig och det som feministerna har försökt kämpa mot. Dock har det blivit en hel del fel eftersom feminismen delat in sig i många olika grenar. De radikala verkar hata allt som har med männen att göra t.ex. Men en sak som jag inte riktigt kan acceptera är kvotering. Tyvärr alltså.

Det sista får du utveckla lite mer så jag förstår hur just du tänker kring det  
    Haha.. min syn på det hela är väldigt färgad av mitt sätt och leva så jag vet inte om det är så mycket att prata om. Jag känner väl mest att man ska ha samma möjligheter oavsett kön och att man ska få leva det liv man vill. Idag ser samhället nästan ner på de kvinnor som vill vara hemma länge med sina barn, för det är så motsträvande.
  • Mandi74
    Velour skrev 2011-05-23 16:02:59 följande:
    Man har väl alltid ett ansvar för barnets uppfostran? Många gånger uppfostras barnen av andra barn och vuxna, men föräldrar borde väl uppmärksamma så mycket de kan? Om min son slår någon annan under skoltid så sitter jag väl inte bara hemma och rycker på axlarna.  

Är det där curlande eller är det bara total oengagemang från föräldrars sida? 
    Stressen som kommer sig av att föräldrarna jobbar som galningar för att ha råd med allt som samhället idag kräver att man ska ha för att räknas.
    Dagens samhälle är mer stressat och kraven större på alla än vad det varit förr.
    Sen kan ungomarna idag komunicera och göra varandra illa på ett sätt som är väldigt svår kontrollerat, samhället förändras.. men inte alla förändringar leder till något bra. Tror jag..
  • Mandi74
    Velour skrev 2011-05-23 16:08:49 följande:
    Mmm, håller ju med. Vill så gärna kommentera men så skulle jag återigen trampa på folks tår
    Haha.. du ska inte vara så rädd om alla andras tår.

Du får väl svara på annat lämplig ställe då.
  • Mandi74
    Jäjd skrev 2011-05-24 00:47:03 följande:
    Nej. Drömmer

Okej, jag älskar Drutten.
    Lider du av natzi/neo-fetish?
  • Mandi74
    Jäjd skrev 2011-05-24 01:23:32 följande:
    Det har jag aldrig reflekterat över. Jag lider dock av rätt mycket i övrigt.
    Du kanske inte lider av det, utan bara har det/är det.. hur man nu säger.

"Att leva är att lida" enligt Arthur Schopenhauer, så ju mer du lider dessto mer lever du. Skål
  • Mandi74
    KlasKristian skrev 2011-05-24 11:57:15 följande:
    Askmolnet får fan inte förstöra min flygresa nästa torsdag. Har sett fram emot den ända sedan EM-kvallottningen för ett år sedan.
    Molnet kommer ju inatt så det lär inte påverka din resa nästa vecka.

Sverige kommer vinna ändå, precis som förra matchen mot Moldavien.
  • Mandi74
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-24 11:42:02 följande:
    Jaha nu har vi blivit besudlade...
    Var det inte det som var syftet.. ?
  • Mandi74
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-24 12:19:28 följande:
    Jo.

Och min roll i det hela är att beklaga mig över det hela, annars vore jag knappast en PK-it.
    Ach so.. Trodde inte du var den gnälliga typen.
  • Mandi74
    KlasKristian skrev 2011-05-24 12:21:33 följande:
    Det blir 0-0 eller 1-1. Brukar bli plattmatcher när jag ser Sverige spela borta.

Hindrar inte att jag ser fram emot resan nästan överjävligt mycket dock...
    Men den lär inte hindras av något moln i alla fall, flygen skulle ju inte påvekas i kväll när molnet kommer. Så din resa borde vara säkrad.

Är lite avis faktiskt..
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...