Inlägg från: sumpbävern |Visa alla inlägg
  • sumpbävern

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jäjd skrev 2011-07-20 14:14:00 följande:
    Gud vad den här tråden äcklar mig. Har det varit så här hela tiden under min bortavaro?

Och trevligt det måste för de här "männen" härinne som får en massa överkåta tanter över sig. *fördömer*

Kräks  

Äsch, du vill gärna ha min åderpåk mellan skinkorna. Du gnäller bara för att få kompisar.
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-20 14:15:04 följande:
    "Ordet xenofobi definieras i elfte upplagan av SAOL som "rädsla för främlingar" och Nationalencyklopedin skriver under främlingsfientlighet att det är "avståndstagande från eller fientlighet mot främlingar" främst grundat på kulturella skäl."

Men vad trevligt. Man kan sätta "fobi" bakom vilket ord som helst och hitta på nån tramsig förklaring.
  • sumpbävern
    I Blackrose I skrev 2011-07-20 14:19:30 följande:
    När började du tycka att SD är den rätta för dig?
    Varför?
    Vad hände?
    Ska de oändliga diskussionerna som varken leder framåt eller bakåt börja nu igen menar du?

• sumpbävern
    Inima skrev 2011-07-20 14:20:34 följande:
    Nej. Hon vill ha mina mjuka händer på sin nakna kropp.

Äsch, jag är övertygad om att hon har behåring på fler ställen än du vill veta.
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-20 14:22:56 följande:
    Vad ska man kalla det då, när människor tar avstånd från varandra pga kulturella skillnader, när någon inser att någon annan är mindre lämpad att leva i samma samhälle på grund av kulturella skäl?

Du kanske inte är främlingsfientlig, vad vet jag, vad skulle du definera dig som?

Jag vet inte vad man ska kalla det. Det förekommer och har förekommit bland alla människor i alla länder i alla tider. Fobi är en sjukdom och ska inte blandas in i sammanhanget.

Jag säger som innan: hur kan jag vara fientlig mot någon jag alldrig har träffat? Definiera mig som man, svensk, banjospelande bondlurk, pervers, eller vad du vill ( alla stämmer) haha.  
  • sumpbävern
    sumpbävern skrev 2011-07-20 14:31:51 följande:

Jag vet inte vad man ska kalla det. Det förekommer och har förekommit bland alla människor i alla länder i alla tider. Fobi är en sjukdom och ska inte blandas in i sammanhanget.

Jag säger som innan: hur kan jag vara fientlig mot någon jag alldrig har träffat? Definiera mig som man, svensk, banjospelande bondlurk, pervers, eller vad du vill ( alla stämmer) haha.  
    "aldrig stavas aldrig med två L"
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-20 14:33:47 följande:
    Är fobi en sjukdom? Alltså jag undrar verkligen för jag vet ej om det verkligen klassas som det.
    Såklart det alltid förekommit, det är kanske därför vi behöver ett begrepp för det?

Nej men du är inte fientlig mot en individ, men kanske mot en folkgrupp, en kultur osv.
    Spelar du banjo?
    Haaahahaa, har du aldrig sett "den sista färden"?
  • sumpbävern
    Jäjd skrev 2011-07-20 14:35:42 följande:
    Ja gör det. Jag ska se hur länge jag kan ha denna innan någon blir upprörd.

Hur kan någon bli upprörd över den? Du har ju t.o.m rakat bröstet innan du fotadeGlad
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-20 14:38:01 följande:
    Nope! Borde jag?

Ja, en klassiker från 70-talet. Appropå inavlade bönder. hehe
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-20 14:38:01 följande:
    Nope! Borde jag?

">

Förstår du sammanhanget nu? 
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...