Quintus Zebra skrev 2011-05-11 12:50:46 följande:
Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-11 10:00:39 följande:
Folk ljuger.
Haha!
Håler med NGWP här.
Astrid har ju knappast hittat på Emil och Lotta och resten ur tunna luften. Ungar har säkert alltid varit som våra.
Min mamma kan fortfarande idag träffa på gamla lärare från våran skola som säger att hennes tre pojkar är de artigaste barn dom nånsin haft. Mamma bara nickar och ler oförstående!
För hemma var vi skogstokiga. Skrek och slogs och slog hål i väggar. Själv hittade jag debattsuget tidigt .Och när jag blev tillsagd ville jag diskutera exakt varför dom hade sagt till mig, att jag tyckte att föräldrarna bara klagar på mig och aldrig på mina bröder, hur dom borde agera istället, varför jag var helt oskyldig och så vidare, helst i timmar.
Jag har flera minnen där pappa gick och låste in sig på toa för att slippa undan och jag stod kvar utanför i säkert en kvart och fortsatte diskutera problemet fram och tillbaks.
Tur man har FL och andra vettiga sätt att ta kål på debattsuget nu för tiden...Morsan påstår att hennes recept var att låta oss leva lite rövare hemma, men borta var hon stenhård med att vi skulle vi sköta oss.
Fast det var nog inte det receptet du ville ha
hahahhahaha Min mamma säger också att jag var världens artigaste och snällaste lilla tjej , det hon glömt bort är att jag kastade mig baklänges när pappa hämtade mig på dagis och spräckte skallen .
Sen fick jag en dagbok av henne när jag fyllde 15 där hon hade skrivit om mig under mina år och då såg jag ju att hennes minne av mig är blott en dikt
hahhaha
Jag var ju överjävlig ! hahhahaha
Vår tjej är artig , men hon leker bäst med äldre barn eller yngre . Problemen uppstår främst när de är i samma ålder