Noun skrev 2011-09-06 18:49:13 följande:
Klart jag klarar mig, men det är väldigt sällan jag träffar på folk som jag tycker står på samma sida som mig sas, och hur konstigt det än låter så har jag alltid tyckt att du gör det. Fast jag kanske romantiserar dig- ge oss en vecka ensamma kanske vi sitter om struparna på varandra... ;)
Vilket påminner mig... Ska vi tacka ja till Skarpis?
Jag gillar dig Bakis skarpt. Du påminner mig om mina iranska vänner som inte riktigt vet vad dom ska kalla sig. Ta det inte fel är du snäll. Det är ingen kritik utan jag förstår dig helt och hållet. Du är uppväxt med Islam och det är en del av dig som du aldrig kommer undan. Åt ena sidan vill du strypa vissa regler som råder inom Islam och verkligen avskyr vissa delar åt andra sidan blir du fly förbannad när någon säger något dumt om Islam. Visst har jag rätt? För jag tror att du kommer känna dig lost om du helt bryter med Islam. Traditionerna/sederna och allt det du har växt upp med är en djupt inrotad i dig.
Pågrund av dig och Shirin85 har jag hållit mig undan Islam-diskussionerna för att inte såra er två.