Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

I Blackrose I skrev 2011-08-15 18:23:41 följande:
    Det funkar så som jag kör här hemma. Maken äter min del ockå.
    Jag äter makens del hahahha
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    MrsAssault skrev 2011-08-15 18:47:45 följande:
    Apropå vikt, jag var hos barnmorskan idag och har bara gått upp 4 kilo sen inskrivningen! Trodde jag skulle ha gått upp 10 kilo minst by now Men jag tror ungen tar ALLT, han är tydligen rätt stor
    4 kg är ju inget . Nada .. zip .. nothing
  • TheCoopers
    MrsAssault skrev 2011-08-15 18:51:53 följande:
    Jag veeet, så jävla sweet min morsa blev smällfet när hon var gravid så jag trodde jag skulle bli som henne haha men jag trycker iofs inte i mig en massa snask och skit. Hon hade cravings för nån glass-sort.
    hahahah jag gick inte upp mkt med n1 men med nr 2 .... MY GOD ... alltså jag blev dubbel ! Helt sanslöst ! Jag fick iofs havandeskapsförgitning men det var verkligen hemskt !

Vi får se nu med nr 3 ..... hahhahaa HJÄLP
  • TheCoopers
    MrsAssault skrev 2011-08-15 18:55:37 följande:
    TREDUBBEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hahahahah grejt ! Från 47kg till 141 kg ... !!!!!!!!
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-15 18:58:29 följande:
    Tja, kroppen behöver inte dagens kost bestående av kanske 70% kolhydrater. Vi behöver absolut inte socker, mjölprodukter, ris eller potatis. Man får i sig lagom med kolhydrater utan det. LCHF betyder inte automatiskt att maten är obalancerad.  All kött, fisk, fågel, skaldjur, grönsaker, mjölkprodukter, bär osv är helt ok. Helst en fet god sås till.

Motion i de flesta former är bra för kroppen, men nästan värdelöst för viktminskning. Ska du märkbart gå ner i vikt av motion så är det timmar varje dag som gäller. Man blir dessutom väldigt hungrig av mycket motion. LCHF är ingen "fast fix", många har kört på den kosten i många herrans år och mår alldeles utmärkt.    
    Fast man kan inte äta alla grönsaker heller .. alla kör LHCF nuförtiden så jag är mkt väl insatt Och jo den är inte balanserad . Den inriktar sig på att få i sig fett och proteiner och ta bort kolhydraterna helt . Ungefär som atkins diet som har fått mkt kritik såhär i efterhand .

Jo motion är bra för viktminskning . Mindre portioner , äta på fasta tider , äta oftare , dricka mycket vatten ( kaffe är bra , starka kryddor ) . Ja man blir hungrig för att  man sätter igång förbränningen . Då är det bara att fylla på och köra vidare . Att röra på sig är dessutom bra för hjärtat och hälsan

Man behöver ju inte smaska i sig bullar varje dag för att man äter kolhydrater . Måste man äta kilo efter kilo med bullar så kanske problemet ligger ngnannanstans ?
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-15 19:15:19 följande:
    Japp japp!!!

Folk gick ner i vikt även innan dessa geniala dieter. Common sense liksom. Fast väldigt få har det these days!
    Precis ... man behöver inte "gofika " och "kvällsfika" varje kväll . Man kan låta bli att äta sent ... osv osv Man kan cykla istället för att ta bilen till affären .unt so weiter .
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-15 19:17:51 följande:
    Jag har kört på LCHF till och från i 5 år, fungerar alldeles utmärkt och är allt annat än obalanserad. Perfekta värden förövtigt. Läst hundratals studier och kollar jämt efter nya rön.

Nej, du har fel. Enligt LCHF gäller runt 5% kolhydrater. De enda som kritiserar är livsmedelsverkets "experter" som oftast sitter i styrelser som AXA och liknande. Trovärdiga experter det. Eller läkemedelsbolagen som tjänar miljarder varje år på att folk har diabetes, dåliga blodfetter och högt blodtryck.

Nej, motion hjälper knappt alls för viktminskning, men är som jag skrev innan bra för kroppen på annat vis. Oj, det var mycket man ska hålla sig till cooper, är det inte enklare att bara äta rätt från början så slipper man allt krångel?

Behöver och behöver. Säg det till människor som har sockerberoende eller har grymt lätt för att gå upp i vikt.  
    Jo motion hjälper för viktminskning . Förbränning kallas det .  Många är det som gått ner i min närhet av att bara röra på sig mer . Göra av med mer än de stoppar i sig helt enkelt . Grundstenen .

Nej det är inte mkt . Det är sunt förnuft . Då kan du äta lite av varje och slippa oroa dig för kolhydraterna .

Aldrig i livet att jag skulle stryka saker ur min diet helt om jag egentligen ville äta det . Varför då ? Så länge jag inte väger 400kg så vill jag kunna unna mig med gott samvete .
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-15 19:22:37 följande:
    Ja!
    Alltså förr i tiden var folk mindre feta och det var knappast pga superdieter. Man åt väl nästan mer kolhydrater då? Men man rörde sig mer i vardagen, man åt inte lika mycket skräpmat och glodde inte på TV lika mycket.
    Jomenvisst är det så !

Men vill man bara äta proteiner och fett i resten av sitt liv så fine with me
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-15 19:23:49 följande:
    Det är inga "geniala dieter" om du tänker en smula. Människorna har funnits i miljoner år, men socker, spannmål, pasta och annat skit är helt nya saker. Vi är inte anpassade för sådan kost. 
    Ja du har köpt hela konceptet .. vi förstår det . Så länge du känner dig förnöjd så är ju det bra .

" Öl är som flytande bröd " osv osv
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...