sumpbävern skrev 2011-07-26 12:06:43 följande:
Så fungerar människor tyvärr Rose, det har absolut inget med Skåne, Sverige, Europa eller något annat område att göra. Jag själv är uppväxt i en mindre stad och vet hur det fungerar om någon "annorlunda" kommer in. Det handlar inte om rasism.
Det kunde räcka med att t.ex en svensk familj med annorlunda dialekt flyttade in för att trakasserierna och mobbingen skulle börja. Det är alltid de "udda" människorna som utmärker sig på något vis som blir utsatta, antingen de har en annan dialekt, är homosexuella, rödhåriga, överviktiga eller vad du vill.
Jag är dessutom helt säker på att en "svennefamilj" skulle råka ut för samma saker som eran gjorde om de flyttade till en mindre stad eller by i ett etniskt Iranskt, afrikanskt, ryskt eller annat område. Tyvärr.
Äh, låt det va. Jag har som sagt mina mindre bra dagar. Borde verkligen skita i FL dessa dagar men men.....
Må så vara att det kunde hända vem som helst men nu handlar det om att det hände oss.
Men som sagt, vi låter det va. Har haft en underbar dag med barnen och maken och är på gott humör.