Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

fisförnäm skrev 2011-07-25 17:39:08 följande:
    Ekeroth har klämt ur sig några(?) förutfattade meningar och du vill genast stämpla det som fientligt (MENA-fientlighet), varför?
    Det är ju fientligt. Vad vill du kalla det som står i citatet?

"Det roliga är att MENA-invandrare bevisar SD:s tes varje gång; de visar oerhört tydligt att demokrati, yttrandefrihet, åsiktsfrihet inte gäller fullt ut för dem, eller bara så länge man tycker ”rätt” enligt dem. Det var flera där som sa att ”våld är en nödvändighet” för att ibland få sin vilja igenom. De agerade hotfullt genom att ställa sig precis framför en för att mucka gräl, genom hot och gester. De visar verkligen precis på det som SD säger; att vissa invandrargrupper helt enkelt inte passar in i Sverige."
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne. Sa´di (Persisk poet)
  • I Blackrose I
    fisförnäm skrev 2011-07-25 17:53:27 följande:
    Jag skulle kalla det klantigt uttryckt, förmodligen under frustration och stundens hetta. Men du måste observera att han inte säger alla MENA-invandrare.

Om någon säger "svenskar är dumma", så vet jag, eftersom jag alltid är så snäll och rar och samtidigt identifierar mig som svensk, att det inte gäller mig och såleds inte alla svenskar.

Dessutom tror jag mycket väl att du vet att även om det vore så att Ekeroth var en raist eller liknande, så skulle han aldrig få egenom sina åsikter via SD. 
    ...och om det ändå skulle ske så skulle de garanterat förlora många röster och säkert trilla ur riksdagen. 
    Okej, så du väljer att ursäkta hans uttalande på det sättet?

Ja, jag börjar mer och mer strunta i vad som sägs om Mena-invandrare. Kommer väl en dag då jag fullkomligt skiter i vad folk får ur sig. Det som skrämmer mig är att det finns folk som går på dessa skrämselpropaganda och i ren idioti öppnar eld mot oskyldiga. Är nätan övertygad om att det bara är en tidsfråga innan liknande dåd inträffar i Sverige.
  • I Blackrose I
    stortå skrev 2011-07-25 22:19:38 följande:
    Jo, vi har besökt museet för inavlade jävla bonnläppar och vet du vad rubriken hette? Välkommen till avloppsbyn
    Ängelholm?
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-25 19:13:09 följande:
    Make peace, osv.
    Hjärta
  • I Blackrose I
    stortå skrev 2011-07-25 22:27:45 följande:
    Håll käften
    Kyss
  • I Blackrose I
    stortå skrev 2011-07-25 22:30:53 följande:
    Ängelholm må vara högfärdigt och högdraget men fan inte inavlat, du vet bättre
    Jag är verkligen inte rätt människa att försöka övertyga Stortå. Avskyr Skåne (Dom områden jag har bott i) av hela mitt hjärta.
  • I Blackrose I
    stortå skrev 2011-07-25 22:39:46 följande:
    Jag vet det, men du har bott i det som en gång var NV-Skånes WT. Skåne borde passa dig utmärkt egentligen, har bott i Malmö vid Möllevången. Hade du bott där hade du tänkt annorlunda
    Malmö?! Har satt min fot i Malmö tre gånger och det räckte gott och väl.
    Har annars bott i hbgs "finaste" områden och några "fina" byhålor utanför hbg. Hemska minnen har jag från dessa år. Usch.....
  • I Blackrose I
    stortå skrev 2011-07-25 22:51:01 följande:
    Berätta hur det kan vara fel på alla andra och inte dig
    Helsingborgs finaste... tror jag inte ett skit på. Mörarp och Kattarp var knappast de finare.. 
    Du, har bott i Råå och husensjö i hbg. Kattarp och mörarp bodde vi i när vi kom till Sverige.

Jag förstår inte din första mening. Jag var 10 när jag kom till Sverige med en massa hemskheter som jag hade i bagaget. Trodde på allvar att nu skulle vi få det bra i Sverige. Att vi hade kommit till paradiset när vi landade i Göteborg men det tog mindre än 2veckor innan vi fick vårt hus nermejad med en massa skit. Värst var det när jag började skolan och var det enda "svartskallen" (Fanns andra från jugoslavien men dom var ju okej). Jag var som en utomjording för alla. Allt jag gjorde var fel. Precis ALLT. Höll jag mig för mig själv så blev jag trakasserad för att jag nog var en sån där äcklig muslim och ville jag skapa kontakt med dom så spottade dom "femtekolonnare" efter mig. till slut gav jag upp, bet ihop och genomled hela grundskolan tills ja började gymnasiet.

Nej, jag ser mig inte som en offer. Är bara glad att den delen av mitt liv är förbi men får fortfarande ryssningar när jag tänker tillbaka på skolåren.
  • I Blackrose I
    Väderhatt skrev 2011-07-25 23:07:57 följande:

Roz, gillar du metal?

Metallica och Gun`n roses.
  • I Blackrose I
    Väderhatt skrev 2011-07-25 23:17:45 följande:
    Bara?
    Gillar några låtar av Nirvana också.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...