Velour skrev 2011-05-13 00:44:25 följande:
Förresten, upptäckte för några veckor sen ett nytt sätt att smycka sig. Nu vet jag i och för sig inte hur nytt fenomenet är, men människan upphör inte att hitta konstiga sätt att smycka sig.
I alla fall - jag var på en grekisk restaurang som den kvällen hade live musik. Stämningen byggdes så småningom upp och folk gjorde plats framför bandet så de kunde dansa till den grekiska musiken. Kulturberikning på hög nivå.
Hur som helst. Så var det en tjej som hade tre små diamantliknande smycken i nacken. Jag tänkte först att hon måste ha använt någon form av lim för smycken eller vad nu vissa använder. Men jag blev tveksam och frågade mitt kvinnliga sällskap om vad hon trodde att smycketjejen hade använt för metod. Då säger mitt sällskap att sådana smycken har en krok som man för in i huden och på så sätt bär upp smycket med. WTF!
Men jaja, om man kan ha piercingar överallt så varför inte köra in en krok i nacken liksom. Hur som helst kändes det lite smånasty det där.
Åhhh.. jag tycker det är snyggt. Själv ville jag ha implantat under huden ett tag, men det blev aldrig så. Däremot så är jag lite tveksam till scarifications, vissa går lite för långt enligt mig.