Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

sumpbävern skrev 2011-08-09 19:20:43 följande:
    Det är även unga kriminella svenskar som vandaliserar i Rosengård, Tensta, Landskrona, Rinkeby?
    Vet du, det finns faktiskt vissa grupper av svenska ungdomar som ger sig in i upploppen de också. De ser sin chans att få ge igen, politiskt., genom att slå sönder samhället.

Sedan kan man diskutera om det är bra eller inte. 
  • Velour

Eller så kan man göra en Breivik...Fast han var väl ingen invandrare så han räknas inte som upprorsmakare.

• Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:23:23 följande:
    Titta på bilderna Glad
    Och läs texten. Trodde du hade kommit ur bilderbokstadiet...
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-09 19:24:44 följande:
    Ja absolut och när jag säger "invandrarrelaterat" menar jag inte något stigmatiserande på det viset, men exemplen sumpen tog upp, handlar ju om invandrartätaområden.
    Ville bara förtydliga...
    Jo, jag fattar vad du menar med invandrarrelaterat. Går ju att koppla till frågor som rör enbart invandringsfrågan och problematiken kring den.

Och jag fattar verkligen hur det skiljer sig med upploppen i England. 
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:24:53 följande:
    Vi får se när det spridit sig till homogena brittiska områden. Lova att länka bilder på förödelsen när det sker.
    Det kommer med all sannolikhet inte att hända (om du menar de områden där välbärgade britter bor). Gissa varför...
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:26:42 följande:
    Jag vet, de kallas vänsterextrmister.
    Det är bara att gå tillbaka till historien så ser du varför de röda måste pressa sig fram jämfört med de blåa. Varifrån ideologin i det röda kommer ifrån och varifrån ideologin i det blåa kommer ifrån. Det är en mycket djup och gammal historia. Inget jag skrattar åt. Snarare förstår jag. Dock försvarar jag inte våld. Jag skrev ju tidigare att jag skulle, likt butiksägarna i England, försvara det som är mitt och som riskerade att förstöras av de som deltog i upploppen.
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:29:32 följande:
    Ja just, förlåt. Alla som plundrar, misshandlar och bränner på bilderna var ju arga butiksägare.
    Inte. De skrämde bort plundrarna genom att göra det jobb som polisen skulle ha gjort.
  • Velour

Sumpis tror fortfarande att "britthet" sitter i utseende  

Är det samma sak med en amerikan?

Shit, only in Sweden!!! Hahahahahahahah! 

• Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:32:51 följande:
    Ja just det, rasism. Alla britter är rika och utlänningarna är fattiga diskriminerade stackare. Precis som i resten av Europa.
    Det finns rika britter, fattiga britter, rika invandrare och fattiga invandrare. De som hamnar i utsatta områden är de som tar till medel som de rika inte behöver ta till.
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:33:52 följande:
    *dunk dunk* 
    Absolut, varför inte? Jag förstår vad hon menar och hon förstår vad jag menar. 

Jag förstår lite hur du tänker genom hur du framställer folk och hur du tolkar det som samhällsforskare rapporterar om, men du är verkligen ute och cyklar. Att förstå är dessutom inte samma sak som att ursäkta. 
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...