Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Hur som helst kommer kristendomen från Mellanöstern, precis som judendomen och islam. Det är i detta område som dessa religioner föddes. Men så fick två av dem för sig att de är bättre än den tredje och folk är dumma nog att tro det. Medan alla tre egentigen är bajs.

• Velour
    Jäjd skrev 2011-08-05 22:50:56 följande:
    Bara den bästa. Så det gör inget.

Ja, kristendomen kom till med en västerländsk kultur inkluderat i sig. 
  • Velour
    Väderhatt skrev 2011-08-05 22:52:25 följande:
    Vad jag menar är att det inte var folkgrupper från mellanöstern som bosatte sig här med kristendomen i resväskorna.
    Så du har bara något emot folk från Mellanöstern? Inte de religioner som faktiskt kommer därifrån? När dessa religioner faktiskt är en produkt av folket från Mellanöstern?

Hur spred sig kristendomen till övriga delar av världen? 
  • Velour
    Velour skrev 2011-08-05 23:00:49 följande:
    Så du har bara något emot folk från Mellanöstern? Inte de religioner som faktiskt kommer därifrån? När dessa religioner faktiskt är en produkt av folket från Mellanöstern?

Hur spred sig kristendomen till övriga delar av världen? 
    Dessutom finns det mycket kultur i kristendomen, som naturligtvis spred sig från Mellanöstern till övriga delar av världen och som ännu finns kvar. Varför skulle då kristendomen vara mindre farlig än islam?
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-05 23:02:55 följande:
    Nej...orka säger jag bara.
    Ok, ska sluta....Det är ju fredag kom jag på.
  • Velour
    Väderhatt skrev 2011-08-05 23:09:00 följande:
    Vad får dig att tro att jag har någonting emot personer från mellanöstern?  

Dessutom så är det inte precis germaner och i regel inte heller indoeuropeiska folkslag som för den med sig. 
    Trallalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa Drömmer
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-06 01:23:46 följande:
    Din min, vet min som inte vet din.

Det här var det sjukaste jag läst på länge. 
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-07 19:30:18 följande:
    Du missade muppattacken...
    Gjorde jag? Då finns alltså ännu mer skrattmaterial här! Show me
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-07 19:34:46 följande:
    Många blev bortplockade "Väderhatt" fick ett sedvanligt anfall och började skrika om rasfränder, min udda sexuella läggning och blattar som begår grova brott i Europa medan en galning "goes crazy" i Norge.

Men Rose har ju aldrig uppfattat hans främlingsfientliga tendenser, så mest synd var det att hon inte var här.
    Varför påminner sådant resonemang så mycket om vissa personer i t.ex. Mellanöstern som kallas för...talibaner...! Skriker högst och hatigast.

Tycker att de kunde gå ihop och bilda en egen stat i någon obebodd ö. Och så kan Breivik vara presidenten. 
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...