Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

sumpbävern skrev 2011-08-05 16:22:37 följande:
    Får du det in NY? 
    Jag har inte varit där. Än. Och om jag ska dit så har jag fixat en del i förväg så jag slipper bränna bilar.
  • Velour

Time to go and förbereda mysfredag med lillen. Ha det så gott allihopa (även du Sumpis)

• Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-05 16:26:13 följande:
    Skönt. Jag tror nämligen inte dom har någon DO där som delar ut pengar till alla invandrare.höhöhö
    Du borde läsa på om diskriminering och sen forskningen om hur det ser ut i Sverige. 

Tjolahopp! 
  • Velour
    stortå skrev 2011-08-05 16:49:01 följande:
    LUNGMOS!!!
    WTF?! Mosad lunga eller?
  • Velour

Jag måste bara säga en sak, hur fan vågar kukskallen Spencer och häxan Bat Ye'or driva en sådan kampanj med tanke på judeförföljelserna sedan några tusen år och Förintelsen som precis har ägt rum? INGEN religion är egentligen fri från bloodshed, men att judar och kristna går ihop mot den tredje av de abrahamistiska religionerna och hävdar att islam förstör den "västerländska kulturen" (hur nu kristendomen och judendomen är något västerländskt) är för mig ofattbart...Hur länge ska de här religionerna kriga mot varandra egentligen?

• Velour
    Jäjd skrev 2011-08-05 21:49:57 följande:
    Skulle knappast hålla med om att islam förstör den västerländska kulturen men det är ett faktum att det saknas tolerans från i pricnip båda sidor, främst den ena, vilket gör det rätt upplagt för problem gällande nån slags samexistens.
    Islam ... ja. Nej det går inte riktigt. Men om islam nu kan "förstöra" den västerländska kulturen måste den vara rätt svag.  
    Det där är mest rädsla och panik som talar.  
  • Velour
    Väderhatt skrev 2011-08-05 22:40:23 följande:
    Kristendomen vandrade via Rom. Kristendomen kom som religion. Islam kommer med mer än så, kultur och muslimska invandrare och hela köret. Det är viss skillnad. Mecka och Rom är lite skilda ting.
    Menar du att kristendomen kom med vinden, likt ett virus t.ex.?
  • Velour

Och menar du att kristendomen inte inkluderar någon kultur?

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-05 22:48:29 följande:
    Fågelinfluensan...
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...