Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-02 11:46:44 följande:
    Alltså, jag har de senaste dagarna fastnat i den här tråden om män som slåss om kvinnor.

Allvarligt görlfränds; Inte skulle ni bli kåta av att två snubbar rent fysiskt pucklar på varandra för er skull, OM er. En slags...fight of the fittest liksom, där kvinnan enligt TS, väljer den starkaste.
    snarare väldigt avtänd !
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-02 11:54:36 följande:
    Visst?

Självklart är det nice att ha en man som man ibland kan känna sig lite beskyddad av, det vet jag att alla kvinnor inte heller håller med om, men jag kan straight up säga att jag finner det sexigt med bredaxlade män som skulle kunna om det behövdes.
    MEN!
    Det finns massor av undantag och det allra viktigaste är faktiskt att han inte SLÅSS. Inte ens om en man greppar mina tuttar vill jag att han ska smälla till honom.

Jag vill att han ska ha sådan kaboom och umpf, samt utvecklat ordförråd, att han med lätthet ska kunna trycka ner den andre mannen, möjligtvis rent fysiskt försvara mig, men inte en käftsmäll.

Men att två män rent fysiskt SLÅSS OM MIG?
    Jag skulle finna båda två patetiska.
    Precis !

Min käre sambo skulle nog dessvärre drämma till om någon greppade tag i mina tuttar ... så pass känner jag honom hahhaha
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-02 13:08:33 följande:
    Nu flummar ni igen mina damer. Detta beteende har, precis som bland djuren, med vår reproduktion att göra. Väljer honan den starka dominanta hanen så ökar chansen att hennes avkommor överlever.

I dagens utvecklade samhälle med lagar och regler som skyddar oss behöver inte honan längre söka fysiskt starka belgian blue - män för att säkra avkomman. Biffen har idag ersatts av män med makt, rikedom eller hög intelligens med vilka chansen att få starka avkommor ökar markant jämförelsevis med män som tillbringar dagarna antingen i fängelse eller på sjukhus för att de hela tiden måste visa sin manlighet på stan (lång mening där)

Någonhär som sett äldre rika män med unga vackra jäntor?

Beteendet har funnits i miljoner år och försvinner inte bara för att samhället utvecklats.

men Sumpis .. nu flummar ju du mer än lovligt mycket ...
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-02 13:14:36 följande:
    Använd hjärnan Cooper. Precis så ligger det till.
    Ja du säger det du ... det är en sak att ha en rik gubbe och en annan att två snubbar bråkar om mig .

Sen kan det väl inte vara så bra för reproduktionen att skaffa sig en gammal gubbe oavsett om han är rik eller inte ?
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-02 13:28:11 följande:
    Att äldre män tänder på yngre kvinnor har med exakt samma resonemang att göra. En ung stark hona har större chans att orka med att ta hand om sina avkommor. Allt prat om gubbsjuka och unga kvinnor som bara vill ha pengar beror bara på att dagens människor i väst har så mycket tid över till onödigt tänkande.

Vi är trots allt djur och lever därefter.   
    Det svarade inte på nedan fråga :

Sen kan det väl inte vara så bra för reproduktionen att skaffa sig en gammal gubbe oavsett om han är rik eller inte ?

( smart för HONOM kanske men inte henne )
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-02 13:31:20 följande:
    Du tänker som du har blivit lärd att tänka Cooper. 
    Nej det där funkar inte i den här tråden . Svara istället på frågan .
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-02 13:36:34 följande:
    Nu pratar jag inte om vad olika religioner har bankat in i oss under tusen år. Utan chansen till överlevnad för hona och avkommor.

De flesta människor kan få barn på biologisk väg, de är fertila alltså fruktsamma. Ingen vet exakt hur vanligt det är att inte kunna få biologiska barn, men det blir svårare ju äldre man blir. Fruktsamheten blir sämre med åldern, oavsett vilket kön man har, och det är väldigt olika från person till person hur snabbt detta sker.

• TheCoopers

Enligt ny forskning är spermier hos män över 35 inte heller direkt i topptrim.

Äldre mäns sperma lider oftare av genetiska skador vilket i sin tur kan påverka deras fertilitet.

Till skillnad från kvinnor, som föds med alla ägg de någonsin kommer att ha, så börjar inte män producera sperma förrän i puberteten och gör det sedan resten av livet.

Men ju längre en man lever, desto större sannolikhet är det att sperman har skador i sin DNA, enligt en studie vid University of Washington i Seattle, USA.

Skadorna uppstår av bland annat rökning, föroreningar, alkohol och näringsfattig kost, men åldrandet gör också att det blir fler skador i DNA-kedjan

• TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-02 13:48:03 följande:
    Jag har inte en aning vad du ville säga med det inlägget. Få biologiska barn, fruktsamheten blir sämre?
    Jag gjorde en copy paste för jag orkade inte formulera mig . Men du kan väl inte ha tagit miste på resten . Det är inte speciellt lönsamt att ta sig en gammal gubbe om man vill ha friska , starka barn eller få barn i huvudtaget rent procentuellt .

Catching !
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-08-02 13:48:03 följande:
    Jag har inte en aning vad du ville säga med det inlägget. Få biologiska barn, fruktsamheten blir sämre?
    se inlägg 19000
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...