Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

MrsAssault skrev 2011-05-06 21:01:24 följande:
    Tydligen slipper afrikaner straff när de våldtar svenska tjejer.
    Fel alla män slipper straff när de våldtar i Sverige .
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    fisförnäm skrev 2011-05-06 21:04:22 följande:
    Jag är  hur lugn som helst. Sluta övertolka!
    Ja ja men du är lite överkänslig ..
  • TheCoopers
    MrsAssault skrev 2011-05-06 21:07:04 följande:
    Nä jag läste just i en tråd att afrikaner som våldtar blir dömda till utvisning men om de kommer från oroliga länder så kan de inte utvisas och därför slipper de straff. Värsta smarta systemet!!!!!!!!
    Jaha ... ja ja .. whats new pussycat ? Svenska rättsystemet är ett stort skämt .
  • TheCoopers
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 21:11:29 följande:
    Håller med!

Jag har alltid haft en förkärlek att diskutera med människor som har helt andra åsikter och världsbild än vad jag har. Dom flesta är ju i grunden fina människor, trots att de har märkliga åsikter. Men jag har även haft turen/oturen att träffa på rätt många riktigt otäcka människor i min dag och jag kan inte låta bli att diskutera då heller.

För några år sedan satt jag i över en timme på en flygplats och diskuterade med en storbonde från ett land i södra Afrika (har glömt vilket). Han hade helt avskyvärda åsikter, och ansåg bland annat att de svarta afrikanerna fick skylla sig själva att de dog av AIDS eftersom de var en moraliskt lägre stående ras. Han hade själv många svarta anställda, men pratade om dem som om han pratade om hundar. Självklar blev jag arg, men jag lyckades ändå behålla lugnet och hyfsat artigt förklara för honom hur fel jag ansåg att han hade. Jag har läst mängder av kurser i historia, och specielt med inriktning på Afrika, men under den där timmen lärde jag mig otroligt mycket om det hat och det motstånd som svarta ställs emot i södra Afrika.
    Jag har turen att jobba på ett ställe där det är premierat att vara ett original . Många högljudda , halvt galna men mestadels förbannat glada och roliga ! Dessutom ... öppna sinnen !

Jag har sedan tidig skolålder hamnat i många diskussioner med mina lärare pga mitt ifrågsättande av deras material , åsikter osv . Särskilt min samhällskunskapslärare på högstadiet .. han gillade VERKLIGEN inte mig och gjorde det väldigt klart för mig och alla andra i klassen . Han mobbade mig .. vuxna karln .. men jag stod på mig och på avslutningen skrev han en ursäkt i min bok hahah den har jag fortfarande kvar .

Så mina åsikter gillas ju knappast alltid , men det är en härlig känsla att våga stå för den man är och vad man tycker  !
  • TheCoopers
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 21:30:19 följande:
    Låter som en underbar arbetsplats!

Jag har sedan tidig ålder har ett vilja att ifrågasätta, vara annorlunda och tvärtemot. Men i skolan var jag så pass artig att lärarna inte störde sig på mig. Och jag blommade ut ganska sent. Det var väl på universitetet som jag på allvar började ifrågasätta allt och alla, och då hade jag som tur va bra människor runt mig som uppmuntrade mig.
    Det är det ! Bästa ever !

Mmm jag hade inte de spärrarna tydligen hahah
  • TheCoopers
    MrsAssault skrev 2011-05-06 21:34:40 följande:
    Låter som du jobbar i kollektivtrafiken
    hahhaha man skulle kunna tro det !!

Men det lutar lite mer åt media hållet ...
  • TheCoopers
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 22:10:58 följande:
    Jag älskar ju mitt liv nu, men visst kan jag också längta tillbaks till universitetet. Bara grejen med att ett par dagar i veckan få chansen till riktigt givande och respektfulla diskussioner med kunniga och drivna människor, var ju rena paradiset för en debattknarkare som mig. Flört

Visst får jag bra debattmotstånd hemma också, men man vill ju gärna även diskutera med folk som har mer skilda åsikter. Och det är ju därför jag sökte mig hit till FL. Tyvärr är det ju inte riktigt alltid som diskussionerna är respektfulla och givande här!
    Jag har lyckats  få ihop det med en man som har väldigt skiljda åsikter i många saker ! Så vi diskuterar ganska mycket hemma ... and I LOVE IT !

• TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 14:27:15 följande:
    "Mapa" är utan tvekan, det absolut värsta ord jag vet.
    Tillsammans med "hen" må det brinna i PK-helvetet.
    {#emotions_dlg.djavulsk}
    Alla ord som börjar eller slutar på "mys" kan också få glöda lite.
    hahhaha är helt med dig där !

mysrester ? fredagsmyyyyssss ? hahahhaha Kräks
  • TheCoopers
    Quintus Zebra skrev 2011-05-08 09:17:45 följande:
    Hahahaha!

Var tvungen att fråga frun om vad mysrester betyder (så oskylidig är jag Flört)

Vidrigare ord får man leta efter Glad
    hahha du är gullig du !

Men japp så vidrigt så jag saknar ord ! 
  • TheCoopers
    Solig  Tjiihoooo vilken bra dag det kommer bli !

Jag har ett alldeles sjuhelsikes bra liv !

Skål
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...