Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

The Grudge in my pants.

• Velour

Keeping up the spirits ser jag (in my pants) Skrattande

• Velour
    I Blackrose I skrev 2011-07-26 21:34:22 följande:
    Jag är så hungrig och så himla sugen på solrosfrö just nu. Vill ha NU.
    Har du också blivit beroende? Inte för att jag är det nu, men jag vet känslan!
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-07-26 21:47:48 följande:
    Jag har alltid varit beroende av solrosfrö. Det är så förbannad gott. Brukar suga på saltet innan jag krossar dom med tänderna. Åååååååh, ska fan ta och åka till Kista imorgon bara för det.

Hur är det med dig? Jobbar du fortfarande?
    Mmmm, så gott! Det finns ett ställe i Husby centrum som är nära ett Konsum eller Ica (vet inte vilket det är) som är ett litet persiskt konditori. Jag kommer ihåg att de hade riktigt goda bakelser. Vet du vilken jag menar? Finns den kvar? Finns det andra bra konditorier som har minst lika goda bakelser som dem?

Nej, jag har jobbat klart den tid jag skulle jobba på telefonjobbet. Nu väntar jag på samtal från mitt nya jobb istället, men jag får nog vänta till slutet av denna eller början på nästa månad. Spännande!

Hur är det själv? Har du semester än? Hur går det med USA-planeringen? Vad gör ni för tillfället inför er flytt? 
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-07-26 21:48:31 följande:
    Hon har varit och hälsat på mig. Inte för att jag vågade träffa henne men hon var här i närheten.
    Ah, kul! Men passade ni verkligen inte på att ses?
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-07-26 22:04:59 följande:
    Du menar konditori Yas eller hur? Jodå, det finns en i Akalla som jag just nu har glömt namnet på (afghansk ägare) eller jag tror det heter PAmir sen finns det en till i Husby som heter parsian. Dom har också väldigt goda bakelser men ingen av dom slår YAs. Beställde min bröllopstårta från dom. Åh, nu blev jag sugen på tårta också. VAD fan är det för fel på mig?! Grrrrrrrr

Lycka till med det nya jobbet. Trivs du bättre på det här nya jobbet än du gjorde på telefonjobbet?

Det är bra med mig. Har semester fram till 14:e Augusti och börjar jobba den 15:e. USA-planeringen går bra. Makens bror har rensat två rum som vi ska få bo i hemma hos honom, dagis/skola är fixad, mitt jobb och makens jobb är också fixad. Det enda som inte är fixad än är makens företag här i Sverige som vi måste sälja. Grejen är bara att maken har tre jobb kvar som han måste avsluta innan han kan sälja företaget till någon annan. Det är bara det som håller hos kvar här i Sverige.
    Vet inte vad konditorin heter, men det kan vara Yas. Men du säger alltså att Yas är bättre? Då får jag hålla mig till den

Jag har ännu inte arbetat på det nya jobbet, väntar fortfarande på samtal om när jag kan hoppa in.

Ah, så allt är fixat utom makens jobb. Träligt. Men han kommer ju bli klar i tid, för ni skulle ju åka 18 december? Fast om han blir klar innan dess, kommer ni att åka tidigare då eller är det 18:e som gäller no matter what? 
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-07-26 22:07:48 följande:
    Nej, jag vågade inte. Jag gillar NG jättemycket och vill verkligen inte förstöra allt genom att utsätta henne för att träffas. Jag vet inte. Jag hade ju tänkt träffa en annan medlem (MammaOchMatte) och bestämt datum och allt men jag backade ur i sista minut. Har ju jävligt svårt med tjejer och när jag väl lyckas hitta en som jag trivs med så vill jag inte förstöra allt.
    Vissa passar man bättre ihop med och då tror jag inte att något skulle förstöras genom en träff. Kommer att gå bra ska du se
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-07-26 22:14:02 följande:
    Ja, håll dig till YAs.

Aha, spännande. Får jag fråga vad det är för jobb? (Du behöver inte svara)

Nej, det spelar ingen roll. Biljetterna är köpta till 18 december men jag slutar ju jobbet i slutet av Oktober (är inte fastställt) än så det hade varit nice om han kunde bli klar samtidigt så vi kunde ta farväl av Sverige i lugn och ro. Vi får se hur det blir.
    Mmm, boende för ensamkommande flyktingbarn Drömmer

Jag hoppas ni får den tid ni behöver för att ta avsked. Guu' vilka starka känslor det känns att det kommer att vara, men samtidigt en sorts glädje över det nya livet i det nya landet. 

Jag vet inte riktigt hur det fungerar med tiden det tar innan man får ansöka om citizenship i landet, men ni kommer att ansöka om det va? 
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-07-26 22:16:05 följande:
    Du kan ha rätt. Få se om jag vågar mig på att åka söderut nångång innan vi flyttar för gott. Vill gärna träffa några. Var faktiskt i din stad för nån månad sen.
    Jaså? Vad gjorde du här?
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...