I Blackrose I skrev 2011-07-26 22:04:59 följande:
Du menar konditori Yas eller hur? Jodå, det finns en i Akalla som jag just nu har glömt namnet på (afghansk ägare) eller jag tror det heter PAmir sen finns det en till i Husby som heter parsian. Dom har också väldigt goda bakelser men ingen av dom slår YAs. Beställde min bröllopstårta från dom. Åh, nu blev jag sugen på tårta också. VAD fan är det för fel på mig?! Grrrrrrrr
Lycka till med det nya jobbet. Trivs du bättre på det här nya jobbet än du gjorde på telefonjobbet?
Det är bra med mig. Har semester fram till 14:e Augusti och börjar jobba den 15:e. USA-planeringen går bra. Makens bror har rensat två rum som vi ska få bo i hemma hos honom, dagis/skola är fixad, mitt jobb och makens jobb är också fixad. Det enda som inte är fixad än är makens företag här i Sverige som vi måste sälja. Grejen är bara att maken har tre jobb kvar som han måste avsluta innan han kan sälja företaget till någon annan. Det är bara det som håller hos kvar här i Sverige.
Vet inte vad konditorin heter, men det kan vara Yas. Men du säger alltså att Yas är bättre? Då får jag hålla mig till den
Jag har ännu inte arbetat på det nya jobbet, väntar fortfarande på samtal om när jag kan hoppa in.
Ah, så allt är fixat utom makens jobb. Träligt. Men han kommer ju bli klar i tid, för ni skulle ju åka 18 december? Fast om han blir klar innan dess, kommer ni att åka tidigare då eller är det 18:e som gäller no matter what?