Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

I Blackrose I skrev 2011-07-25 11:36:55 följande:
    Det är nog många svenskar som tycker soc är helt OK också.
    Ja jag skulle inte vilja leva i ett samhälle utan socialt skyddsnät för de som behöver .
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Anton Chigurh skrev 2011-07-25 11:43:07 följande:
    Så du menar att vi inte skall vara tacksamma för hur jävla bra vi har det i Sverige ???
    eh jo det är klart vi ska ! Jag är oerhört tacksam för att jag får vara mammaledig så länge osv osv ... men det betyder inte att man inte får gnälla emellanåt . Det gör vi alla någon gång .
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-07-25 11:46:21 följande:
    Ett socialt skyddsnät är jag inte emot heller men det ska vara till dom som verkligen behöver det.

Jag menade annars att det finns en hel del svenskar som går på soc och som tycker det är helt okej med "vuxendagis".
    Ja det finns det säkert men jag tycker inte att alla andra ska straffas för att de är idioter .
  • TheCoopers
    Anton Chigurh skrev 2011-07-25 11:48:53 följande:
    Visst får du gnälla, och visst får jag tycka vad jag vill om det.
    Ja tack och lov för det ...
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-07-25 11:52:43 följande:
    Till en början så kanske det blir en kollektivbestraffning men sen får man skärpa till sig så inte oskyldiga drabbas. Som det är nu så är socialbidrag helt åt skogen.
    Mmm så är det nog .. jag tycker bara det är så fruktansvärt med alla utförsäkrade och de som neas ersättning fast de verkligen behöver . Det gör mig rädd och ledsen .

Min morbror har MS och sitter nu i rullstol , han har ASIH och behöver hjälp med det mesta eftersom hans armar inte heller längre fungerar . Han får ingen ersättning alls ... utförsäkrad som det heter . Men tydligen frisk nog att arbeta ?

Jag tycker det är sjukt att han inte kan få tillbringa sina sista dagar i livet utan den stressen
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-07-25 12:08:37 följande:
    Det är i dessa stunder som familjen betyder mest.

Hur hade ni gjort om ni bodde i Uruguay? Haft hnom hemma hos er och tagit hand om honom eller hur?

Jag säger inte att försäkringskassans utförsäkringar är helt rätt men det var nog många som var sjukskrivna och fullt kapabla att arbeta sen att några kom ikläm är ju beklagande.
    Alltså att han har familj som  ställer upp är väl självklart . Men han har jobbat i hela sitt liv och ses nu bara som en belastning på samhället . Det är inte rättvist .

Jag ställer gärna upp men vad fan hände med samhället som skiter i honom .. det är det som är skrämmande .
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-07-25 12:15:55 följande:
    Visst men nu skrev du att han inte ska lida av stress. Det behöver han inte göra även om samhället tycks trampa på honom sen kan man alltid slåss för sina rättigheter. Livet är aldrig lätt. Den som tror det är otrolig naiv alt. blåögd.
    Jo fast han mår dåligt av det även om hans familj finns där . Sen kan vi tycka vad vi vill ... han mår inte bra av situationen och dessutom har inte alla familjer som ställer upp .  Det är därför vi har ett skyddsnät .

Jag tycker det är piss att han ska behöva ha det så .. verkligen skit . ..och han är inte ensam . Det kan aldrig vara nyttigt för ett samhälle med utförsäkrade människor . Det lär vi snart få se resultatet av .
  • TheCoopers
    sumpbävern skrev 2011-07-25 12:45:53 följande:
    Ibland blixtrar du till och visar att du trots allt inte är så dum som man kan tro.Förvånad
    hahahah ibland blixtrar jag till !
  • TheCoopers
    Velour skrev 2011-07-25 13:48:05 följande:
    Men härlige Ekeroth i spetsen. You gotta love him!
    En sak som alla galningar har gemensamt är att de är homofober ... kanske där vi ska sätta in resurserna ?
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...