Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

sumpbävern skrev 2011-07-21 19:45:12 följande:
    Ja, såklart.
    Just det där med psykisk ohälsa har jag aldrig varit intresserad att läsa något om, men du fick mig att bli intresserad. Får se om jag läser på något om det i år bara. Kunde aldrig tro att det kunde vara ärvbart genetiskt, utan trodde att det ENBART påverkades av miljön och omständigheterna. Där ser man!
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-07-21 19:50:12 följande:
    Ahaaaaa, där har vi fröken vänster. Tyst

Då ligger vi ideologiskt lika till då  
    Haha, eller hur. Fast om det ska gå riktigt vilt till kan jag förvandlas till ambidexter också.

Jaså...? Tell me more
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-07-21 19:53:25 följande:
    VEM DÅ?!?!?! Skrikandes
    Ja..jo...Anton *viskar*
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-21 19:51:08 följande:
    Ja fast jag vet inte, jag tror inte på dessa tester riktigt...folk svarar vad de känner är bäst, frågan är om de verkligen känner sigg själva eller strävar efter vad de finner idealiskt.
    Ja, om man inte är helt ärlig med sig själv så blir ju allt missvisande.

Jag fick samma resultat igår som jag fick för 1½ år sedan. Men varje gång säger jag till mig själv att svara precis som jag vet att jag skulle tänka/känna/reagera eftersom jag vill få så sanningsenligt svar som möjligt. Hur det dock ligger till med andra vet jag inte, men nog finns det de som mår bättre av att svara att de t.ex. aldrig resonerar utifrån känslor när de i realiteten för det mesta gör det. Jag skulle inte känna mig "stolt" om jag gjorde så på ett test. Skulle kännas lite som fusk faktiskt.

Men hur kände du själv när du svarade och fick se resultatet?
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-07-21 19:57:47 följande:
    Neuropsykiatriska problem är väl allt som oftast ärftligt. Adhd och aspergers är vanliga syndrom som man antar är ärftliga t.ex. 
    Jaha, ja DET visste jag om. Tänke på annat när du skrev psykisk ohälsa.

En rolig sak var när de forskade om homosexualitet och sa att även det är genetiskt (vilket ju i de allra flesta fallen är), fast på det sättet att det inte går i arv, utan när män blir homosexuella så är det något som går att koppla till modern (kommer inte ihåg vad hos modern som avgjorde mäns homosexualitet).
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-21 19:58:01 följande:
    Jag trodde du menade du!!!

Diss nummer 2 ikväll. Antar att jag förtjänat det.
    Tur att jag har Rose som skickar snuskiga mms.
    Dumma mig Skrikandes Klart även JAG vill få plats. Kommer du ihåg igår när även jag smörade för dig?

Jag tänkte ju bara på Anton just då eftersom det var honom du och Jaded snackade om lite.
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-07-21 20:02:29 följande:
    Nah. Han vill in i hennes rumpa. Cool

Och Maria- vi gör så i headern som vi dissade förut. Det blir bäst.  
    ASG Undrar om han har fått det (i cybervärlden) eftersom han är så urgullig eller om han är så urgullig för att få tillträde.
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-21 20:06:43 följande:
    Jag håller med dig och tänker så när jag tar sådana här test.
    Ibland kommer jag på mig själv med att nästan svara vad jag "borde" och får ta ett steg tillbaks och tänka efter.

Så vad blev/fick du?
    Nice! Men du känner att resultatet stämmer in jättebra på dig?

Fick INFJ.
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-21 20:08:23 följande:
    Du får alltid plats
    Oh my Hjärta Man säger INTE nej till en plats i NGs famn. Punkt!
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-07-21 20:08:45 följande:
    Ja, det är ett exempel på psykisk ohälsa. Kanske inte syndromen i sig. Men att alltid känna sig missanpassad och utanför ger till slut psykisk ohälsa.

Homogener faller ju på sin egen orimlighet. 
    Mmm, precis.

Va?
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...