Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jäjd skrev 2011-05-30 10:57:11 följande:
    Men varför? Rynkar på näsan Jobbigt med boendet?
    Mmm, har skrivit i gilla-tråden.
    When you judge another, you do not define them, you define yourself
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-30 14:00:45 följande:
    Läste inte ditt svar. Men ok, det lät ju inte alls kul
    Nej men två veckor till sen åker vi till Iran och är borta 3veckor och när vi åker tillbaka så har pappa lovat att fixa så han har skickat iväg alla kartonger som ska skickas iväg och det som vi behöver fram till december ska han och lilla syster hjälpas åt och packa upp tills vi kommer tillbaka så det ska nog gå. Just nu ser det hemsk ut hemma hos pappa. Vi sover i vardagsrummet med murar av flyttkartonger runtomkring oss......
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-30 14:11:33 följande:
    Samla dig nu
    Yes sir! Har betet mig som en 5åring här på jobbet och fått en massa kramar så det känns bättre. Ska ju snart åka iväög med maken också även om det bara är 3dagar. Längtar....

Hur är det med dig? Är väl inte så långt kvar tills du är klar med utbildningen?
  • I Blackrose I
    MrsAssault skrev 2011-05-30 14:33:18 följande:
    Är det någon som har koll på odling och sånt? De säljer jordgubbsplantor på lidl asbilligt, kan man odla sånt på balkongen?
    Jepp, det har mamma köpt men se till att köpa en sån där glasburk som du kan ha dom i från en blomaffär.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-30 14:36:05 följande:
    Vad skönt med massa kramar! Det lugnar ner en massa. Och vad kul med 3-dagarsresan med din man Vart ska ni?

Det är bara bra här, tack! Mmm, blir klar denna vinter faktiskt och sen blir det jobb förhoppningsvis. Men på nåt vänster känns det som att jag kommer att sakna skolan...

Aja, måste iväg och duscha nu och sen hämta lillen. Ciao! 
    Vi ska inte långt. Vi åker till Estland. Några av makens släktingar åker dit och träffar oss så det ska bli rolig.

Men då är det inte långt kvar? Ja, jag saknar ju pluggtiden något enormt men du får väl se hur det blir. Nu har det ju gått mer än 10år sen jag satte mig på en skolbänk så det är inte konstig att jag längtar tillbaka.

Ta hand om dig så hörs vi sen. Kram. {#emotions_dlg.flower}
  • I Blackrose I
    MrsAssault skrev 2011-05-30 15:19:56 följande:
    Aha, tänkte kanske proppa ner dem i en blomlåda
    Jo det måste du ju göra men för att dom ska kunna stå emot kylan på kvällen och regnskurar så är nog en sån glasburk rätt bra. Sen blir det så där lagom skön temperatur i burken så det får jordgubbarna att växa till sig snabbare.
  • I Blackrose I
    I Blackrose I skrev 2011-05-30 15:32:10 följande:
    Jo det måste du ju göra men för att dom ska kunna stå emot kylan på kvällen och regnskurar så är nog en sån glasburk rätt bra. Sen blir det så där lagom skön temperatur i burken så det får jordgubbarna att växa till sig snabbare.
    Glasburk är nog fel ord att använda. Jag menar en sån här:

http://www.cestlavie.se/bmz_cache/8/8717e10aa05ca8e7bc32a59157855861.image.150x109.jpg
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-30 15:35:20 följande:
    Liten bild. Men du snackar typ som ett litet växthus typ?

Annars vet jag att det går bra att bara köra ner skiten i jord och eventuellt täcka lite när det kommer bistert väder eller om man har nån ohyra som kommer och vill käka.
    Ja, växthus hette det ja.

Jo men jordgubbsplankor är jättekänsliga. Minsta lilla ohyra så är det kört och samma sak med dålig väder. Annars kan man köpa vild jordgubbsfrön och dom brukar tåla lite mera men då får man börja om från början. Köper man "färdiga" plankor så brukar dom vara jättekänsliga. Det brukar bli godare med växthusplankor också. Aja, jag skrev bara vad jag tyckte om saken.
  • I Blackrose I

Dags och åka hem för dagen här. Jag är tröööööööööööött.

Massage? Någon?

• I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-30 17:51:35 följande:
    Ja tack, gärna det! Träningsvärk i halva magen. Massera mig är du snäll.
    Jag ska inte massera någon. Ska åka hem och raka vägen in i duschen och ligga där i en halvtimme. Kanske få massage när barnen lagt sig sen.

Ses imorgon.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...