Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag känner mig ganska osnygg idag ... one of those days

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-20 19:38:47 följande:
    Du är vacker för att du är vacker och alltid solbränd (det föreställer jag mig iaf) och har en sexig mage.
    hhahahahaaha ja jag är ganska brun ....
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-20 19:45:28 följande:
    Och du har en snygg platt mage eller hur?
    Och vackert brunt hår?
    ja än så länge är den platt och långt brunt hår har jag
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-20 19:47:26 följande:
    Yoyna är sjukt snygg!
    Alltså verkligen riktigt vacker. DET får ni gärna uppmärksamma.
    meeen jag vill också seeeeeeeeeeee! fuskigt !!
  • TheCoopers
    Yoyna skrev 2011-07-20 19:51:13 följande:
    Du är en galen kvinna NG.
    Men visa nunan då !
  • TheCoopers
    Yoyna skrev 2011-07-20 19:52:17 följande:
    Det ska du ju få, i vår!
    hahahah jag var förövrigt på Södra BB häromdagen ... det verkar ju superbra där !
  • TheCoopers
    Yoyna skrev 2011-07-20 19:59:38 följande:
    Det tror jag att det är, aldrig hört något annat. Men har tyvärr ingen personlig erfarenhet av det. Men jag är väldigt positivt inställd till så naturliga förlossningar som möjligt, gillar den typen av födslar lite extra.
    Det var så lungt och mysigt och rummen var stora . Ja så känner jag med , därför är det ju extra härligt att föda i en miljö som inte är så steril med en barnmorska som är helt koncentrerad på mig
  • TheCoopers
    Yoyna skrev 2011-07-20 20:12:09 följande:
    Det låter precis som det ska vara! Mitt sista barn hade jag velat föda hemma t.om men min man tyckte inte att det var en bra idé. Men det blev väldigt bra ändå och är man trygg i miljön och har människor omkring sig som man litar på så kan en förlossning bli en alldeles fantastisk upplevelse. (Det är ju alltid fantastiskt men ibland är det extra häftigt!)
    Ja jag tycker det ! Jag har också föreslagit hemfödsel men min sambo tycker att det vore en dålig idé precis som din man

Att föda barn är verkligen fantastiskt även om det gör ont som f*n .. hahah
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-20 20:13:48 följande:
    Det låter underbart.
    Jag födde i London, i ett fult rum med en sadistisk barnmorska (haha jag lovar - hon var det) och sedan hamnar man i en sal full med andra mammor, skrikade barn och familjer.
    Det var ändå en helt gudomlig upplevelse, endast posititv. Men det är väl bara det positiva man minns kanske?
    hahahha uhhhh ! Första gången födde jag ju i San Juan , PR . Med ungefär samma upplevelse som du .

Först fick jag ligga med 4 andra kvinnor i ett rum under hela värkarbetet , ingen familj fick vara med . Ingen smärtlindring . Själv på en brits .
    Jag tror jag såg Jesus då ...

Sen när det var dags att krysta - in i ett annat rum ... drog slet och sen va hon ute ... sprack och syddes igen utan smärtlindring .. SKÖNT ! hahhahaa

Så min upplevelse var inte speciellt positiv ... men jag fick ju såklart en mycket fin present i slutet
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-21 09:45:19 följande:
    Aye dios mios!

Min barnmorska var från Nigeria tror jag, den där typiska västafrikanska dialekten tar man ej miste på.
    Hon var stor som ett hus (bokstavligen) och ganska arg.
    Sedan kom en mycket söt tjej och tvättade av mitt lilla underverk, jag minns att hon hade navelsträngen runt halsen när hon föddes så jag fick henne inte uppslängd kletig, eftersom man var tvungen att fixa det...

Ahhh minnen! Hjärta

Jag födde också utan smärtlindring men jag tror helt enkelt jag var för ung och dum för att fatta hur ont det skulle göra för att begära det hahaha...var inte sådär super medvetet val, men man dör ju inte av smärtan, även om man tror det ibland...

Det värsta var nästan när man trodde man pressat ut en vattenmelon och sedan hör "The head is out! Get ready for the shoulders now darling..."
    oh the memories !

Jag fick smärtlindring med nr 2 men jag vet inte om jag hade behövt det egentligen . Jag blev igångsatt och var redan svag i kroppen pga havandeskapsförgiftning .

Vi får se hur det går den här gången
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...