Neapea87 skrev 2011-05-03 04:31:19 följande:
Nja, det vet jag inte... tänk på att meritpoängen (2,5) är inräknade där. Mitt snittbetyg ligger nog någonstans runt 17,5 utan meritpoäng tror jag. Det kanske är ganska bra i och för sig, men inte tillräckligt bra för det jag vill läsa... :/ Dock fick jag precis reda på mitt nya högskoleprovresultat och om jag inte har en ofantlig otur så kommer jag in på det, så nu är jag så glad som jag bara vågar vara! :)
Plugga mycket till den nya XYZ-delen (aritmetik, algebra, geometri, funktionslära och statistik) inför höstens prov, den var helt klart den svåraste på utprovnings-provet vi fick nu i april. Jag hoppas att man får mer tid på sig med varje fråga på den delen på det riktiga provet!
Ja, jag tycker att matten också är svår, men generellt är just sån "logik" rätt svår.... Var det för kort om tid? Hmm, ja de är ju inte direkt generösa med tiden....
Tuula: Om man pluggar upp betygen hamnar man i en annan urvalsgrupp. Och jag tror inte man får plugga upp hur mkt som helst längre? Jag plyggade upp 5 ämnen för ca sju år sen.... Men då när de räknar in dem hamnar man i gruppen där övriga också pluggat upp betygen.... ;P
Anonym (hm): Tack, jag jag måste väl göra det....vad ville du studera?