Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

Sjuksköterska - kommer inte in, fler sätt?

Här är en till som försöker ta sig in på sjuksköterskeprogrammet med inte allt för höga betyg. Ligger precis som dig på omkring 13.5, vilket inte räcker till!
    Tycker det är konstigt att det är så höga antagningspoäng dit.

Gjorde högskoleprovet för första gången i vår men fick bara 0.6. Ska ändå testa att söka på det!

Har jobbat 8år som USK, tycker att man borde ha större chans då.

• Anonym (en till)
    Anonym (lina32) skrev 2011-05-03 19:29:03 följande:
    0,6 är bra! Medel ligger väl där runtomkring... Va roligt att du jobbat länge inom det, hur gammal är du? Ja, man har ju inte direkt höga betyg....men ska du göra om provet i höst? :)
    Jag är 27år, har jobbat som USK sen studenten -03 från omv.programmet så lite förkunskaper har jag allt.
    Kommer jag inte in ska jag göra om det i höst, men det är tydligen nytt då med fler delprov och mer matematik.
    Ska du skriva i höst?
    Vilken högskola söker du till?
  • Anonym (en till)
    Anonym (lina32) skrev 2011-05-03 21:56:30 följande:
    Ja, jag ska skriva i höst! :)  Kommer att behöva pepping puh! :P  Jag kommer nog att söka till alla skolor som finns för att få chansen att komma med någonstans...du då?

Det går säkert bra ska du se. Om inte annat så går det ju alltid att skriva om till våren igen.

Jag har sökt till Jönköping och Skövde till hösten. Jönköping har 120 platser och Skövde 40 platser så tror chansen är större i Jkpn.

Svar på tråden Sjuksköterska - kommer inte in, fler sätt?