cicci85 skrev 2011-05-02 13:23:11 följande:
Twoway är rymligare, fungerar längre tid, har inget stödben, men passar inte så bra till småbarn, sidoskyddet är vidare. den är godkänd framåtvänd men rekommenderas såklart bara bakåtvänd.
Hiway passar väldigt bra till små barn, har stödben, ger bra benutrymme, den är smalare och många säger att den tar minst plats av alla stolar. Passar ofta bra att ha i mitten bak om den får plats mellan sätena, då kan man flytta framsätena som man vill.
Båda är godkända till 25 kg på alla platser, men när min son vägde 25 kg var han för lång för alla stolar förutom twoway...
Har ni provat om ni kan ha Mobin i mitten i bak?
Sonen blir två i sommar så det låter som att Toway är något för oss. Särskilt om den kan användas länge. Vi vill ju ha honom bakåtvänd till minst 4 år och sen köpa en bältesstol som är lättare. Men har Twoway inget stödben? Är inte det ett krav om den ska monteras bak? Så småningom vill vi ha barnstolen fram men när jag ska övningsköra går det ju inte...
Har inte provat Mobin i mitten bak. Men det ser väldigt trångt ut och jag undrar om det ens går med stödbenet, som sticker ut för så långt? Och förarsätet kan inte vara så långt fram.