• Minnie7

Framfall efter förlossning

Hej!

Fick barn för 3 veckor sedan och kände häromdagen att det buktade ut vid slidan när jag stog upp. När jag ligger ner känns allt som vanligt. Är det någon mer som varit med om detta och hur har det gått efter ett tag. Har det behövts någon åtgärd eller har det gått tillbaka av sig själv??

• Svar på tråden Framfall efter förlossning
  • Minnie7

Tack för svaret. Dock känns det inte som om jag är svullen längre. Trist bara att det buktar ut där nere. Skaver liksom när jag går och när jag ligger ner är allt som vanligt igen. Ja, efterkontrollen är om en månad. Önskar den vore snart... Skönt att du är som vanligt igen. Det hoppas jag också på. Tycker det är synd att man inte får information om detta under sin graviditet. Blev snittad med första barnet och hade då inga problem alls efteråt. Nu är det både bristningar, hemorojder, svårt att göra nr 2 samt ev. framfall..... Känns inge vidare...

• Minnie7

Jag kollade med en spegel och det är något där som blockerar "hålet". Kanske är helt normalt då?? Jag hoppas. Kanske ska ringa BM om tidigare tid??

Tack för era svar!!

• Minnie7

Tack, det känns myckte bättre nu! Skönt att kunna ventilera med någon annan än sambon.

• Minnie7

Precis varit hos gynekologen. Hon sa att det var lite mer än en vanlig försvagning men att hon trodde det skulle bli hyffsat bra efter 6 månader annars fick jag återkomma för vidare åtgärd. Känns bra att någon tittat efter. Tack för alla stöd här i tråden, det hjälpte verkligen när det kändes som mörkast. Tycker det är dåligt att man inte får info om detta innan förlossningen. Då hade jag iof aldrig genomgått en vaginal förlossning... Blev snittad förra gången och det kändes mycket bättre.

Svar på tråden Framfall efter förlossning