Inlägg från: Dreams Never Ends |Visa alla inlägg
  • Dreams Never Ends

Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!

Jag var på middag hos en vännina (hon hade storbjudning) och det var några familjer där jag inte kände alls. Och det kanske var tur det.

Efter vi ätit klart och barnen gått från bordet och vi väntar på efterätten så börjar en familjs barn "leka hund" och åt från hundens vatten och matskål. Föräldrarna skrattade till och sa hohoho men åhhh hihihihi täääänk hur så barn kan bete sig ojojoj!!! Jag stirrade frågande mot dom och då sa dom snabbt till barnet nej, men nu får du sluta! hhihih

HUR FAN kan man skratta åt ngt sånt? Jag hade sagt till DIREKT NEJ! Och hade inte barnet lyssnat hade hade sprungit fram och ryckt om det! Detta är INTE OK!!!! Tycker ni att detta är normalt?!?!?! Frågar eftersom allt verkar vara möjligt på familjeliv.

• Svar på tråden Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!
  • Dreams Never Ends
    lykantrophona skrev 2011-04-29 17:00:36 följande:
    Hundmat är ju inte farligt eller så. Däremot kanske det är synd om hunden, vars mat blir uppäten? Barn borde ju lära sig att respektera andras saker.

Men bortsett från det ... hur är detta allvarligt?
    allvarligt? DETTA ÄR KATASTROF!!!! Hur kan människor tycka detta är OK? Vi är inte djur!!!
  • Dreams Never Ends
    lykantrophona skrev 2011-04-29 20:11:51 följande:
    Jo, människor är djur. Däggdjur, närmare bestämt.
    Ja, men att sitta och skratta åt barnet när dte äter hundmat istället för att rycka bort det? DET är katastrof.
  • Dreams Never Ends
    BängtRagnhild skrev 2011-04-29 21:04:44 följande:
    Vår unge äter hundmat i mellanåt. Vi köper högkvalitativt foder så det är ingen fara. Jag ser inte det farlig i det, det är ju inte precis som att man erbjuder som kvällsmat.
    Nej, men ser man att dom gör det så säger man att NEJ det där är hundens mat och människor äter inte sånt. Det är ju äckligt.
  • Dreams Never Ends
    Jiinii skrev 2011-04-29 21:01:45 följande:
    rycka bort barnet är knappast bättre !!
    Varför inte?
  • Dreams Never Ends
    Michisen skrev 2011-04-29 21:16:30 följande:
    Fantastiskt nog så är hundmat garanterat fri från konstiga tillsatser, för det är förbjudet att "dryga ut" hundmat med kemikalier, något som inte garanteras i den vanliga maten vi äter annars...

Så ur den synpunkten är det knappast något fel att käka hundmat.

Däremot - jag tycker synd om hundstackaren som ska behöva utsättas för barnens bakterier... :/
    Det kan inte ha varit roligt, men jag hoppas ägarna bytte ut vattnet i vattenskålen och så där efter att barnen varit på skålarna.

Hur som helst, vad ville jag ha sagt nu igen... Jo, just det - nej, jag tycker inte att barnen ska äta och dricka ur djurens skålar, men snarare för att jag tycker att djuren kan få ha dem i fred än för att jag på något sätt oroar mig för barnen.

I övrigt så måste det vara väldigt skönt att ha en så klar uppfattning om en värld som är svart eller vit, min värld är full av inte bara gråskalor, utan även färger.

Ha en trevlig kväll allihopa! :D
    Hundens bakterier är snarare äckliga för BARNET.
  • Dreams Never Ends
    Astarte skrev 2011-04-29 21:42:45 följande:
    Åhhh. . . du skulle se hur mina pussas och grabben låter vovven smaka på hans glass. Du skulle dö!

Solig
    Ja det skulle jag nog Kräks
    Men hur kan DU tycka att dte är ok? Ett barn förstår ej, men du borde ju ha vett?
Svar på tråden Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!